Kariera Sancheza

Digital Equipment Polska może utracić w Polsce monopol na dostawę platformy sprzętowej dla systemu Profile.

Digital Equipment Polska może utracić w Polsce monopol na dostawę platformy sprzętowej dla systemu Profile.

Sanchez spodziewa się, że nowymi klientami będą także zachodnie banki wchodzące do Polski.

Na świecie Sanchez Computer Associates nie należy do potentatów rynku informatycznego. Roczne przychody w wysokości 28 mln USD nie pozwalają producentowi oprogramowania bankowego marzyć o dołączeniu do czołówki firm software'owych. Dla porównania - działająca na tym samym rynku instytucji finansowych firma Fiserv zakończyła ubiegły rok sprzedażą wartości ok. 950 mln USD.

Dzięki czterem kontraktom z krajowymi bankami, Sanchez wyprzedza w Polsce producentów, z którymi w konfrontacji na rynkach światowych rzadko odnosi sukcesy. "Bardzo istotne dla Sancheza było podpisanie umowy z krakowskim Bankiem Przemysłowo-Handlowym. Innym klientom mogliśmy oferować już spolonizowany i zlokalizowany produkt" - tłumaczy popularność systemu Profile Regina Koenig, od marca br. kierująca polskim oddziałem Sancheza. Wcześniej była ona odpowiedzialna za sektor bankowy w Digital Equipment Polska.

Złamany monopol

W Polsce szansę na dalszy rozwój Sanchez widzi w umowie z firmą Elba CSB, specjalizującą się w oprogramowaniu bankowym, należącą do grupy ComputerLandu. Elba - będąca w jednej piątej własnością Sancheza - ma być głównym partnerem amerykańskiej firmy. Dotychczas taką rolę pełnił Digital, występujący we wszystkich kontraktach Sancheza w Polsce. Regina Koenig wyklucza jednak możliwość konkurencji między Elbą a Digitalem o usługi związane z wdrażaniem Profile i późniejszym utrzymaniem systemu, których wartość w przypadku dużych banków zazwyczaj przekracza 10 mln USD. "Działalność tych firm wzajemnie uzupełnia się" - zapewnia dyrektor polskiego Sancheza. Tymczasem Digital może dodatkowo utracić monopol na dostawę platformy sprzętowej dla Profile.

Oprogramowanie Sancheza zostało już przeniesione na platformę Hewlett-Packard i IBM, a z firmami prowadzone są rozmowy o przyszłej współpracy w Polsce.

Komu sprzedać

"Moim celem jest podpisanie w tym roku co najmniej jednej umowy. Liczę, źe do roku 2000 nasze oprogramowanie kupią jeszcze dwa lub trzy banki" - mówi Regina Koenig. Sanchez spodziewa się, że nowymi klientami będą także zachodnie banki wchodzące do Polski. Dla nich jednak Profile najczęściej nie jest tradycyjnym oprogramowaniem bankowym.

Żywotność systemu to kilkanaście lat. Przy ograniczonej liczbie klientów, gwarancją ciągłości zysków firmy w Polsce mają być usługi, a w przyszłości także outsourcing systemu dla małych banków.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200