Trójkolorowe stowarzyszenie

Powstało nowe forum wymiany doświadczeń dla użytkowników produktów firmy 3Com.

Powstało nowe forum wymiany doświadczeń dla użytkowników produktów firmy 3Com.

W drugim spotkaniu grupy użytkowników produktów 3Com uczestniczyło 25 osób z kilku dużych firm wykorzystujących produkty koncernu. Do Gniewa koło Gdańska zaproszono tylko największych i najczęściej kontaktujących się z firmą klientów, na których w przyszłości będzie opierać się działalność stowarzyszenia.

Wsparcie dla różnorodności

Założyciele nowego stowarzyszenia wierzą, że nie podzieli ono losu innych podobnych grup, które po kilku latach rozpadają się ze względu na niewielką aktywność użytkowników technologii. Cel stowarzyszenia jest podobny jak w innych tego rodzaju przypadkach. Jego członkowie mają utrzymywać bliższe kontakty z producentem, co umożliwia wykorzystanie wszystkich możliwości, jakie daje technologia.

Przedstawiciele polskiego oddziału 3Com deklarują, że członkowie stowarzyszenia będą mieli wpływ na strategię i kształt przyszłych rozwiązań firmy. Przykładem produktu, który powstał na bazie sugestii klientów koncernu, jest koncentrator CoreBuilder 9000. Większość użytkowników nie ma jednak złudzeń co do rzeczywistego znaczenia ich opinii, pochodzących z tej części Europy. "Przemysł komputerowy bierze pod uwagę głównie opinie użytkowników z USA, zatem wpływ polskich członków grupy na pewno będzie niewielki" - mówi Grzegorz Dymek z Centrum Komputerowego Politechniki Śląskiej. Najważniejszą korzyścią wynikającą z członkostwa w podobnych stowarzyszeniach jest możliwość wymiany doświadczeń między użytkownikami sprzętu tego samego typu. "Jest to szczególnie przydatne, gdy pracuje się w budżetówce. Wartość informacji o problemach i sposobach ich rozwiązywania, jakie można uzyskać dyskutując z członkami grupy, jest wprost nieoceniona" - mówi Zdzisław Choromański z Centrum Informatyki Statystycznej w Warszawie.

Znajomości zawarte w grupie pozwalają na szybką wymianę informacji w sytuacji, gdy pojawia się problem. Pomoc uzyskana w ten sposób jest z reguły szybsza i skuteczniejsza niż w przypadku konsultacji ze specjalistami z firmy lub poszukiwania rozwiązań we własnym zakresie. Stałe kontakty z użytkownikami podobnych rozwiązań umożliwiają także sprawdzenie produktów 3Com np. we współpracy z produktami innych firm, co jest szczególnie istotne w przypadku rozwiązań sieciowych.

Jest kolorowo

Udział w pracach stowarzyszenia możliwy jest na jednym z trzech poziomów. Nabywca dowolnego produktu 3Com może zostać członkiem "niebieskim" stowarzyszenia. Nie bierze wprawdzie udziału w spotkaniach, takich jak w Gniewie, ale zyskuje szeroki dostęp do szczegółowych informacji o sprzęcie znajdującym się w internetowej witrynie użytkowników, co miesiąc otrzymuje publikacje o najnowszych produktach i technologiach, a także kwartalnik 3Com - NetAge. Użytkownicy, u których pracują duże instalacje oparte na produktach koncernu, mogą uzyskać status członka na szczeblu "złotym" lub "platynowym", które poza przywilejami poziomu "niebieskiego" uprawniają do rabatów na coroczną konferencję Networks3, zniżek na usługi edukacyjne - odpowiednio 10% dla "złotych" i 20% dla "platynowych" członków stowarzyszenia. Umożliwiają także uczestnictwo w lokalnych i regionalnych spotkaniach grupy użytkowników. "Platynowi" członkowie stowarzyszenia wywodzą się przede wszystkim z kadry kierowniczej firm informatycznych i osób zarządzających informatyką w przedsiębiorstwach. Specjalnie dla nich są organizowane spotkania z udziałem pracowników najwyższego szczebla 3Com.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200