Więcej z aplikacji
- Adam Jadczak,
- 13.12.1999
W listopadzie br. obroty Oracle Polska przekroczyły 120 mln zł. Do końca roku mają być ponad dwukrotnie wyższe niż w 1998 r. (ok. 130 mln zł). W ubiegłym roku przychody firmy wyniosły ok. 64 mln zł i były o 68% większe niż w 1997 r. (34,5 mln zł).
W listopadzie br. obroty Oracle Polska przekroczyły 120 mln zł. Do końca roku mają być ponad dwukrotnie wyższe niż w 1998 r. (ok. 130 mln zł). W ubiegłym roku przychody firmy wyniosły ok. 64 mln zł i były o 68% większe niż w 1997 r. (34,5 mln zł).
Największą dynamikę wzrostu odnotował dział aplikacji i konsultingu, chociaż nadal większość przychodów firmy stanowi sprzedaż baz danych. Jedną z największych w tym roku umów jest kontrakt z Polską Telefonią Cyfrową (Era GSM), dotyczący właśnie sprzedaży licencji na bazy danych Oracle'a.
Obroty działu aplikacji (szacowane na ok. 20-30% całkowitej sprzedaży) zwiększyły się kilkukrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym. W roku 1999 Oracle zawarł 12 umów na wdrożenie Oracle Applications (rok wcześ-niej osiem, a w 1997 r. tylko jedną).
"Przez dwa ostatnie lata Oracle Polska zmienił strategię działania. Zamiast koncentrować się tylko na pojedynczych dużych kontraktach, zaczęliśmy oferować nasze rozwiązania małym i średnim firmom" - mówi Grzegorz Rogaliński z Oracle Polska. - "Efektem tej strategii jest także większy udział w sprzedaży sieci partnerów. Obroty tego kanału sprzedaży wynoszą dziś ok. trzech czwartych całkowitych obrotów firmy" - dodaje.