Nie tylko język

W przyszłym roku Young Digital Poland zaoferuje klientom narzędzia ułatwiające szkolenia z zakresu socjotechniki (np. motywowania).

W przyszłym roku Young Digital Poland zaoferuje klientom narzędzia ułatwiające szkolenia z zakresu socjotechniki (np. motywowania).

"Chcemy być firmą wydawniczą, ale w nowym znaczeniu tego słowa. Przygotowywane przez nas produkty będą naprawdę - choć termin ten już się wszystkim przejadł - multimedialne" - mówi o strategii gdańskiej firmy Artur Dyro, dyrektor ds. rozwoju Young Digital Poland. "Rynek multimediów w ubiegłym roku przeżywał kryzys. Zalew produktów niskiej jakości sprawił, że klient przestał się nimi interesować. Teraz rynek ponownie się ożywił" - dodaje.

Produkty firmy - takie jak kursy języków Euro Plus+ Reward - zdobyły uznanie nie tylko w Polsce, ale także w Europie, czego potwierdzeniem jest m.in. niedawno przyznana nagroda Europrix '99 dla najlepszych wydawnictw multimedialnych w Europie.

Początkowo Young Digital Poland - powstały w 1990 r. - zajmował się tworzeniem specjalistycznego oprogramowania i sprzętu do pomiaru oraz analizy sygnałów akustycznych. Jednym z klientów była duńska firma, na której zamówienie YDP wykonał rozwiązanie do " pomiaru stopnia słyszalności mowy w pomieszczeniach", np. sali wykładowej.

"W pewnym momencie pojawił się pomysł, aby wykorzystując nasze doświadczenia w zakresie dźwięku i komputerów, przygotować produkt na rynek masowy. Wydało się nam, że najbliższe temu będą kursy języków obcych" - mówi Artur Dyro. "Nie należy jednak w tej decyzji doszukiwać się przemyślanej strategii. Jak się okazało był to trafny wybór" - komentuje.

Pierwsze produkty do nauki języków obcych były dostarczane wraz z kartą dźwiękową, bowiem produkowane wówczas komputery były wyposażone jedynie w tzw. PC speaker. Teraz produkcja sprzętu została zaniechana.

Obecnie głównym celem YDP jest potwierdzanie i utrwalanie zdobytej pozycji. Fir- ma szczyci się, że na rynku francuskim pokonała Microsoft.

Na rynki zagraniczne, zarówno wschodnie, jak i zachodnie, Young Digital Poland będzie dostarczał wyłącznie produkty do nauki języków obcych. W Polsce oferta zostanie poszerzona. Firma zamierza przygotować szeroko rozumiane produkty edukacyjne dla szkół i biznesu.

YDP z firmy wyłącznie produkcyjnej zamierza przekształcić się także w świadczącą usługi uzupełniające ofertę produktową. W przyszłym roku będą oferowane - skierowane do firm - systemy typu distance learning ułatwiające naukę języków obcych. W późniejszym okresie mają one obejmować też szkolenia z zakre- su tzw. miękkich umiejętności (np. motywowania czy rozwiązywania problemów).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200