Z aptekarską dokładnością

Infocon przygotowuje rozwiązania wspomagające pracę działów sprzedaży firm farmaceutycznych i zajmujących się sprzedażą towarów szybko zbywalnych.

Infocon przygotowuje rozwiązania wspomagające pracę działów sprzedaży firm farmaceutycznych i zajmujących się sprzedażą towarów szybko zbywalnych.

"System AMS jest naszym jedynym produktem i przez długi czas taki pozostanie. Rynek rozwiązań typu Customer Relationship Management i Sales Force Automation jest zbyt duży, abyśmy chcieli zajmować się czymś innym w ciągu kilku najbliższych lat" - mówi Marcin Zastawny, właściciel Infoconu. Jednym z kluczowych zadań dla pracowników firmy na nadchodzący rok jest przepisanie systemu AMS w języku Java. Ma to pozwolić na znaczne "uproszczenie" oprogramowania z punktu widzenia dystrybucji, administrowania i konserwacji.

Partner we wdrożeniach

Infocon obecnie prowadzi rozmowy z jednym z polskich integratorów systemów w celu nawiązania współpracy. Ma to ułatwić firmie znalezienie nowych klientów, a także zapewnić pomoc integratora przy wdrażaniu własnego systemu. "Nie zajmujemy się sprzedażą sprzętu, zapewnienie obsługi klienta w tym zakresie przez inną firmę byłoby dla nas niezwykle korzystne" - stwierdza Marcin Zastawny. "Współpraca z integratorem pozwoliłaby również zapewnić klientom kompleksowe usługi serwisowe" - dodaje.

System AMS dotychczas zainstalowano w polskim oddziale firmy farmaceutycznej Fresenius Kabi i firmie Van Melle Polska, działającej na rynku szybko zbywal- nych dóbr konsumpcyjnych (FMCG). "Choć AMS może odzwierciedlić transakcje każdego typu, chcemy skoncentrować się na firmach farmaceutycznych i działających na rynku FMCG" - mówi Marcin Zastawny. "W przyszłości jednak zamierzamy zaoferować nasze rozwiązanie przedstawicielom innych branż" - dodaje.

Zarządzanie wydajnością

Opracowany przez warszawską firmę system AMS (Activity Mana- gement System) umożliwia przedsiębiorstwom monitorowanie pracy przedstawicieli handlowych oraz informowanie kierownictwa o ich wydajności. Pozwala również na automatyzowanie skomplikowanych procesów naliczania premii na podstawie zrealizowanego planu sprzedaży.

Według Marcina Zastawnego, AMS to więcej niż tylko system typu Sales Force Automation. Umożliwia bowiem rejestrowanie danych nie mających nic wspólnego z działalnością konkretnego przedstawiciela handlowego. Można do niego wprowadzać informacje ze źródeł zewnętrznych, takich jak np. dane rynkowe. "AMS można by uznać za pewnego rodzaju hurtownię danych" - mówi założyciel warszawskiej firmy Infocon.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200