Co trzeci w teczce

Colgate-Palmolive Poland wyposaża w komputery przenośne tych pracowników, których praca wymaga podróżowania.

Colgate-Palmolive Poland wyposaża w komputery przenośne tych pracowników, których praca wymaga podróżowania.

Na ponad 200 komputerów w firmie prawie 30% stanowią notebooki. Z komputerów przenośnych korzysta kadra zarządzająca wyższego i średniego szczebla - stanowisko kierownicze w zasadzie automatycznie uprawnia do posiadania notebooka. Korzystają z nich także poruszający się po kraju przedstawiciele handlowi. Na niższych szczeblach nie są one przyznawane automatycznie. Dzieje się tak tylko w uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza wtedy, gdy praca wiąże się z częstymi wyjazdami. Pracownik otrzymujący komputer przenośny zostaje przeszkolony przez pracownika działu IT. Podczas krótkiego szkolenia dowiaduje się, jak korzystać z notebooka, czego unikać, na co zwracać uwagę. Otrzymuje też wskazówki co do zabezpieczania danych i obowiązku tworzenia kopii zapasowych.

Pracownicy korzystają głównie z komputerów przenośnych IBM ThinkPad i Compaq Armada. Aby zminimalizować problemy z urządzeniami peryferyjnymi, firma kupuje modele z wbudowanymi napędami dyskietek i płyt CD. Użytkownicy są zadowoleni z jakości notebooków IBM. "Choć czasem zdarzają się awarie, w naszej opinii notebooki IBM są najbardziej niezawodne. Bez problemu wytrzymują dwa lata, a nawet dłużej" - mówi Wojciech Bylica, IT Manager w Colgate-Palmolive Poland. Na dobrą jakość urządzeń pada jednak cień niewydolności serwisu IBM. "Czas naprawy to minimum dwa tygodnie. Bywało też dłużej" - dodaje. I nie jest w tej opinii odosobniony. Firma nie zdecydowała się na rozszerzoną umowę serwisową. W razie awarii pracownicy mogą skorzystać z wycofanych z użytku, ale nadal sprawnych, komputerów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200