Atramentowa koalicja

Xerox, Sharp i Fuji zainwestują 2 mld USD w rozwój nowych technologii druku atramentowego.

Xerox, Sharp i Fuji zainwestują 2 mld USD w rozwój nowych technologii druku atramentowego.

Po raz drugi w odstępie dwóch lat Xerox zapowiada zwiększenie udziału w wycenianym na 57 mld USD światowym rynku drukarek atramentowych. Wspólnie z firmami Sharp i Fuji Xerox, będącą joint venture z Fuji Photo Film, zainwestuje w ciągu 5 lat ok. 2 mld USD w prace badawcze, produkcję i marketing rozwiązań wykorzystujących nowe technologie druku atramentowego. "Wspólnie możemy osiągnąć to, co nikomu z nas nie udałoby się, gdybyśmy działali samodzielnie" - skomentował Rick Thoman, prezes Xeroxa.

Firmy zamierzają opracować znacznie szybsze i tańsze drukarki przeznaczone na rynek małych firm i do zastosowań domowych. Zapowiadają opracowanie serii tanich drukarek atramentowych, zapewniających druk z szybkością co najmniej o połowę większą w porównaniu z drukarkami innych firm, a przy tym zużywających do 20% atramentu mniej. Nowe produkty mają być wprowadzane na rynek co pół roku. Pierwsze modele prawdopodobnie pojawią się za kilka miesięcy.

Dużo do zdobycia

Żadna z firm dotychczas nie była w stanie konkurować z Hewlett-Packardem, mimo że Xerox sprzedaje drukarki atramentowe, które należą do najtańszych na rynku. Dwa miliardy dolarów to jednak ogromna inwestycja. Można też oczekiwać, że efekty współpracy będą miały szerszy zasięg niż tylko wprowadzenie nowych modeli drukarek. Sharp jest znanym producentem urządzeń wielofunkcyjnych, faksów i kopiarek, Fuji zaś intensywnie rozwija technologie fotoaparatów cyfrowych.

Celem Xeroxa jest zdobycie w ciągu kilku lat co najmniej 10-proc. udziału w rynku drukarek atramentowych. Obecnie - wg badań przeprowadzonych przez Dataquest - największy udział w tym rynku (43%) ma Hewlett-Packard, następnie Epson (24%), Canon (18%) i Lexmark (10%). Udział Xeroxa kształtuje się na poziomie 1%. Udział urządzeń Xeroxa w polskim rynku drukarek atramentowych to ok. 0,5%.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200