Zaraz wracam - Prudential

Prudential, jedna z największych firm ubezpieczeniowych, rozpoczyna działalność w Polsce. Firma zdecydowała się oddać w outsourcing zarządzanie informatyką w swoich placówkach.

Prudential, jedna z największych firm ubezpieczeniowych, rozpoczyna działalność w Polsce. Firma zdecydowała się oddać w outsourcing zarządzanie informatyką w swoich placówkach.

Prumerica Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA, będąca własnością amerykańskiego Prudential Insurance, rozpoczyna działalność nietypowo - od zamknięcia biura na pół roku. Również nietypowo, jak na polskie warunki, zorganizowano obsługę informatyczną - najważniejsze zadania powierzono firmie zewnętrznej.

Sprzedaż na próbę

Przygotowania do otwarcia biura trwały 18 miesięcy. "Ten czas poświęciliśmy na rekrutację oraz na wdrożenie systemu informatycznego, wspomagającego pracę naszej firmy" - mówi Miron Matecki, dyrektor ds. systemów w Prumerica. Towarzystwo ubezpieczeniowe zdecydowało się na, nie stosowane dotychczas w Polsce, oprogramowanie Ingenium. Informatycy dokonali jedynie modyfikacji dopasowujących je do polskiego systemu bankowego. Zmiany dotyczyły głównie obsługi transakcji gotówkowych. W projekcie brał udział EDS Poland i IBM Polska.

"Przez pierwsze 10 tygodni tego roku sprzedajemy polisy" - wyjaśnia Miron Matecki. Następnie Prumerica zawiesza sprzedaż do września. "Chcemy poprawić ewentualne błędy, które ujawnią się w tym okresie. Jednocześnie będziemy rozbudowywać sieć oddziałów. Jest to standardowy model wejścia Prudential na nowy rynek. Korzystamy z doświadczeń oddziału w Argentynie, który jest o 3 miesiące bardziej zaawansowany w podobnym projekcie" - dodaje.

Oddział na zewnątrz

W ciągu najbliższych 2, 3 lat Prumerica zamierza otworzyć 25-30 oddziałów. W tym roku powstanie pierwszych osiem w Warszawie. Całość prac związanych z przygotowaniem infrastruktury przekazano firmie ComputerLand. Ta zbuduje sieć rozległą, dostarczy sprzęt, wdroży oprogramowanie i poprowadzi szkolenia użytkowników. "My wyznaczamy jedynie miejsce, gdzie nasz oddział będzie się znajdował" - śmieje się Miron Matecki. Wartość podpisanej przed tygodniem umowy wynosi 5,4 mln zł.

Prumerica planuje zawrzeć z ComputerLandem drugą umowę. Ta obejmowałaby serwis i dodatkowo zarządzanie infrastrukturą informatyczną we wszystkich agencjach Prumerica. "Nie możemy sobie pozwolić, aby w każdym naszym oddziale był informatyk. Z drugiej strony, musimy zaoferować naszym sprzedawcom odpowiedni poziom usług" - mówią pracownicy Działu Informatyki. Prumerica zatrudnia 8 informatyków. Do ich zadań należy m.in. planowanie rozwoju systemów informatycznych i audyt prac zleconych firmie zewnętrznej.

W centrali działa system Tivoli IT Director, który ma umożliwić zdalne zarządzanie sprzętem i aplikacjami w agencjach. Dostęp do niego będą mieli pracownicy ComputerLandu, w tym dział help desk, tworzony specjalnie na potrzeby Prumerica.

W każdej agencji Prumerica będzie centrala telefoniczna, serwer i 5 komputerów, z których agenci będą korzystać na zasadzie tzw. gorących biurek. W oddziale pracować ma ok. 40 osób.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200