Sieć z danymi
- Adam Jadczak,
- 14.02.2000
Nowa, internetowa strategia firmy Szeptel zakłada m.in. budowę ogólnopolskiej sieci transmisji danych i dostępu do Internetu - SZEPTEL.NET. Przedsięwzięcie ma kosztować ok. 100 mln USD. W związku z realizacją projektu Szeptel prowadzi rozmowy z inwestorami branżowymi i finansowymi, którzy mieliby wspomóc przedsięwzięcie finansowo.
Nowa, internetowa strategia firmy Szeptel zakłada m.in. budowę ogólnopolskiej sieci transmisji danych i dostępu do Internetu - SZEPTEL.NET. Przedsięwzięcie ma kosztować ok. 100 mln USD. W związku z realizacją projektu Szeptel prowadzi rozmowy z inwestorami branżowymi i finansowymi, którzy mieliby wspomóc przedsięwzięcie finansowo.
Firma na początku lutego br. otrzymała koncesję na świadczenie w całej Polsce usług transmisji danych i dostępu do Internetu (pisaliśmy o tym w CW 47/99). Opłata za udzielenie koncesji wyniesie ok. 3,6 mln zł.
Szeptel zbuduje łącza ogólnopol- skie między największymi miastami. W pierwszym etapie firma zamierza połączyć 10 miast, a docelowo wszystkie miasta wojewódzkie i duże ośrodki przemysłowe. SZEPTEL.NET ma także uzyskać połączenie z sieciami operatorów międzynarodowych poprzez naziemne łącza światłowodowe i łącza satelitarne.
Firma zamierza rozwijać również usługi dodatkowe, takie jak telewizja na żądanie czy handel elektroniczny. Między innymi w tym celu Szeptel wkrótce planuje przejąć kilku dostawców usług internetowych.