Sieci sprzedam...

Cabletron zamierza pozbyć się dwóch działów odpowiedzialnych za rozwój produktów sieciowych.

Cabletron zamierza pozbyć się dwóch działów odpowiedzialnych za rozwój produktów sieciowych.

Cabletron zamierza w ciągu trzech miesięcy sprzedać działy Digital Networks Product Group (DNGP) i NetVantage. Pierwszy z nich został przejęty w 1997 r. od nie istniejącego już Digital Equipment (przejętego przez Compaqa) za kwotę 430 mln USD. Drugi powstał w 1998 r. w wyniku przejęcia firmy NetVantage. Pozbycie się tych działów jest jednym z efektów przeprowadzanej w Cabletronie restrukturyzacji, której celem jest koncentracja wyłącznie na rynkach cechujących się dużym tempem wzrostu (o restrukturyzacji Cabletrona szczegółowo pisaliśmy w CW 9/2000).

Przejmując DNGP, Cabletron liczył na pozyskanie nowych kanałów dystrybucyjnych, zaplecza usługowego i popularyzację własnych produktów sieciowych na całym świecie. Obecnie dział ten oferuje takie produkty, jak przełączniki GigaSwitch, DEChub, sieci bezprzewodowe Digital RoamAbout oraz technologie związane z VPN i routingiem. Przejęcie drugiego z producentów, firmy NetVantage, miało pomóc Cabletronowi zaistnieć na rynku zestawianych w wieże przełączników dla średnich firm zdominowanym w tamtym czasie przez firmę 3Com. Cabletronowi nigdy nie udało się jednak osiągnąć tego celu. Kwartalna sprzedaż produktów Digitala i NetVantage wynosiła 100-130 mln USD, a więc jedną trzecią wszystkich przychodów firmy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200