Będziemy konkurować

Z Wojciechem Głownią, dyrektorem polskiego oddziału 3Com, rozmawia Michał Szafrański.

Z Wojciechem Głownią, dyrektorem polskiego oddziału 3Com, rozmawia Michał Szafrański.

Kto będzie obsługiwał polskich użytkowników CoreBuildera planujących rozbudowę sieci? Extreme Networks nie ma przecież przedstawicielstwa w naszym kraju...

3Com będzie świadczył wsparcie techniczne dla użytkowników tej technologii przez najbliższych pięć lat. Obiecuję również, że 3Com Polska pomoże dotychczasowym użytkownikom technologii CoreBuilder, PathBuilder i NetBuilder, którzy będą chcieli rozwijać swoje instalacje, wybrać odpowiednie dla nich rozwiązanie - w szczególności z oferty Extreme Net-works. Rozmawiałem już z przedstawicielami firmy Extreme Networks - są zainteresowani obecnością w naszym kraju. Spodziewam się, że firma pojawi się na polskim rynku bardzo szybko: przez partnerów czy bezpośrednio.

Co po restrukturyzacji 3Com definiuje jako małe i średnie firmy, którym chce oferować swoje rozwiązania?

Mała firma ma kilka komputerów, które chce połączyć i korzystać z Internetu. Średnia firma to dla nas taki klient, który maksymalnie wykorzystuje 1000 portów w jednej sieci. Oferujemy dla nich pełną gamę rozwiązań: od małych koncentratorów, przełączników i routerów, po wysoko wydajne urządzenia komunikujące się w technologii Gigabit Ethernet.

Na ile wraz z restrukturyzacją zmieni się sposób pozycjonowania produktów? Czy 3Com będzie konkurował również ceną z tanimi urządzeniami tajwańskich producentów?

Mogę naszych konkurentów podzielić na dwie grupy: naszych dotychczasowych konkurentów, tradycyjne firmy sieciowe, z którymi walczyliśmy o udziały w rynku oraz nową klasę konkurentów, która istnieje cały czas, ale na którą zwracaliśmy mniejszą uwagę dotychczas, czyli firmy mające jeden cel: dostarczyć produkty w jak najniższej cenie. Tu mamy duże pole do popisu i musimy wykonać wiele pracy, by klientów z małych i średnich przedsiębiorstw przekonać, że cena nie jest najważniejsza. Nie będziemy bowiem konkurować ceną, ale funkcjonalnością sprzętu i pakietem usług dodanych, m.in. wsparciem technicznym. Klient jest skłonny płacić więcej, ale musi mieć ku temu dobre powody.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200