Złota seria

ComArch integruje sprzedawane dotychczas niezależnie produkty typu front office pod wspólną marką Aurum. Ujednolicona zostanie m.in. ich platforma technologiczna.

ComArch integruje sprzedawane dotychczas niezależnie produkty typu front office pod wspólną marką Aurum. Ujednolicona zostanie m.in. ich platforma technologiczna.

ComArch postanowił zintegrować i rozbudować wszystkie oferowane produkty typu front office. Były one dotychczas rozwijane niezależnie od siebie, często w różnych technologiach. W ubiegłym tygodniu została podpisana umowa na wdrożenie rozwiązań z serii Aurum z Unilever Polska.

Front handlowy

Pierwszym produktem z serii Aurum jest PartnerCare, system wspomagający zarządzanie sprzedażą przez sieć partnerów handlowych. W ramach PartnerCare firma oferuje systemy internetowej obsługi partnerów handlowych pracujące - w zależności od potrzeb - w trybie on-line lub off-line.

Współpracę z dużymi partnerami handlowymi, np. sieciami supermarketów, a także wsparcie komunikacji pomiędzy różnymi aplikacjami wewnątrz przedsiębiorstwa ma zapewniać Aurum DataCare. Rozwiązanie to może być stosowane wszędzie tam, gdzie niezbędna jest automatyzacja kontaktów handlowych z wykorzystaniem standardów EDI (Electronic Data Interchange). Serwer komunikacyjny Aurum DataCare umożliwia transmisję z wykorzystaniem wszystkich podstawowych usług sieciowych (http, ftp, X.400, EDI czy poczty elektronicznej). Został również wyposażony w interfejsy do obsługi usług WAP i SMS. Standardowym formatem wymiany danych jest XML.

Kolejnym elementem serii jest aplikacja AgentCare, wspomagająca procesy sprzedaży i wymianę danych między przedsiębiorstwem a jego handlowcami. W centrali firmy działa moduł serwerowy, natomiast handlowcy wyposażeni są w aplikację kliencką, działającą na notebookach lub komputerach naręcznych. W rozwiązaniach bazujących na komputerach naręcznych ComArch - ze względu na stosunkowo wydajną pracę maszyny wirtualnej Javy - wybrał ostatecznie platformę Windows CE. Łącząc się z centralą przez telefon, przedstawiciele otrzymują informacje potrzebne do dalszej pracy (m.in. cenniki, ankiety, sytuację płatniczą klientów), a wysyłają np. zebrane zamówienia.

Klient w systemie

Innym rozwiązaniem jest CustomerCare - aplikacja automatyzująca obsługę klientów, także przez Internet. Składa się ono z serwera WWW, aplikacji dla administratorów, bazy danych i aplikacji, działającej w środowisku przeglądarki internetowej. Ponieważ system został przygotowany do współpracy z kartami mikroprocesorowymi, można go również wykorzystać do obsługi programów lojalnościowych. Seria Aurum zawiera także moduł do obsługi klientów przez telefon - aplikację CallCenter. Jest ona zmodyfikowaną wersją oprogramowania Contactivity, izraelskiej firmy Manov. Pozwala na obsługę rozmów przychodzących i realizację tzw. telemarketingu.

Dane z poszczególnych systemów funkcjonalnych Aurum są przekazywane do systemu Aurum CRM, znanego dotychczas pod nazwą CRM Profile. Jego zadaniem jest integracja informacji uzyskanych poprzez różne kanały sprzedaży i dystrybucji oraz danych z systemów klasy MRP II/ERP, a następnie ich analiza i raportowanie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200