Elektroniczny punkt

e-point SA będzie oferować rozwiązania z zakresu handlu elektronicznego, w tym systemy optymalizujące procesy przepływu informacji i zarządzania.

e-point SA będzie oferować rozwiązania z zakresu handlu elektronicznego, w tym systemy optymalizujące procesy przepływu informacji i zarządzania.

"Zmiana profilu działalności firmy była spowodowana wymaganiami rynkowymi. Projektowanie serwisów WWW to zbyt wąska specjalizacja. Obecnie przedsiębiorstwa nie potrzebują już tylko strony internetowej, ale kompleksowego rozwiązania. Pozwoli ono bowiem wykorzystać Internet nie tylko do promowania katalogu usług, lecz także do unowocześnienia sposobu pracy i zarządzania" - mówi Marcin Żuchowicz, prezes e-point.

Firma powstała w maju br. z przekształcenia spółki Point of View. Udziałowcem nowej firmy został Polish Enterprise Fund zarządzany przez Enterprise Investors. Za 1,2 mln USD przejął ok. 30% akcji e-point. Pozyskane fundusze zostaną przeznaczone m.in. na zwiększenie zatrudnienia. Do końca roku liczba pracowników ma wzrosnąć z 60 nawet do 100.

Szalony wzrost

Firma e-point dotychczas spec-jalizowała się w świadczeniu usług związanych z projektowaniem serwisów internetowych. Pośród zrealizowanych projektów znalazły się serwisy firmy Lucent Technologies i Banku Gospodarki Żywnościowej. Na początku tego roku e-point zakończyła projekt dla instytucji finansowej Dominet, polegający na zbudowania ekstranetu, integrującego jej kilkadziesiąt oddziałów na terenie całej Polski. Planowane są kolejne etapy tego projektu, których celem będzie rozwijanie usług handlu elektronicznego dla klientów indywidualnych, w tym sprzedaż kredytów przez Internet.

Zajmuje się ona również internetowym marketingiem, polegającym na realizowaniu kampanii promocyjnych w sieci. Zdaniem przedstawicieli e-point, jedną z najbardziej udanych była kampania Taft Xpress, której efektem był wzrost oglądalności serwisu o ponad 2800%. W kampa-nii wykorzystano mailing reklamowy do użytkowników darmowych kont poczty elektronicznej, reklamy w sieciowych pismach oraz po raz pierwszy w Polsce banery interaktywne wykonane w technologii Flash.

Kompleksowe podejście

"Rozwiązania handlu elektronicznego to obecnie przyszłość dla firm chcących sprawnie działać i konkurować na rynku. Elektroniczny handel zmienia tradycyjne modele firmy i tworzenia jej dochodów. Tradycyjne, nieefektywne przepływy informacji w łańcuchu dostaw muszą być zastępowane przepływami nowoczesnymi, opartymi na technologiach internetowych" - mówi Marcin Żuchowicz.

Rozwiązania oferowane przez e-point mają obejmować zarówno relacje business-to-business, jak i business-to-customer. Firma zamierza specjalizować się w tworzeniu systemów optymalizujących procesy przepływu informacji i zarządzania w sieciach intranetowych i ekstranetowych.

Oferuje także usługi doradcze w zakresie m.in. na budowania strategii biznesowej, projektowania i budowy baz danych oraz mechanizmów realizacji zamówień, integracji z istniejącymi zasobami, a także opracowywania systemów bezpieczeństwa.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200