Interesy w portalu

Motywem przewodnim konferencji Sapphire 2000 była platforma mySAP.com. W centrum uwagi znalazły się także rozwiązania do zarządzania współpracą z klientami i łańcuchem dostaw.

Motywem przewodnim konferencji Sapphire 2000 była platforma mySAP.com. W centrum uwagi znalazły się także rozwiązania do zarządzania współpracą z klientami i łańcuchem dostaw.

Na odbywającej się w Berlinie konferencji Sapphire 2000 SAP AG przedstawił wizję rozwoju na najbliższe lata, a także kilka nowych produktów. Ciekawie prezentowały się zwłaszcza systemy do zarządzania współpracą z klientami i tworzenia zintegrowanych łańcuchów dostaw. Można było też zobaczyć rozwiązania do zarządzania wiedzą, budowy hurtowni danych, integracji aplikacji, systemy przeznaczone na rynek bankowo-finansowy, a nawet do obsługi aukcji internetowych.

Nowa architektura

Zgodnie z oczekiwaniami motywem przewodnim tegorocznej konferencji była platforma współpracy handlowej, oparta na idei wirtualnych rynków internetowych (tzw. marketplace) - mySAP.com. W jej rozwój SAP zainwestował 2 lata pracy ok. 2 tys. pracowników. Pod hasłem mySAP.com kryje się wiele rozwiązań - jest to zarówno nazwa portalu, prowadzonego przez należącą do SAP spółkę Marketplaces, jak i oprogramowania, służącego do samodzielnego budowania niezależnych rynków internetowych. Platforma ta jest promowana jako podstawa do budowania zintegrowanych łańcuchów dostaw.

Wykorzystując mySAP.com użytkownik otrzymuje na ekranie, w ramach tzw. pulpitu (workplace), wszystkie potrzebne mu dane i usługi. Wygląd i zakres funkcjonalny pulpitu może być zróżnicowany stosownie do roli jaką pełni dany użytkownik w organizacji. Wraz z mySAP.com pojawiła się wersja 4.6 systemu SAP R/3 (Enjoy), w której architektura klient-serwer została zastąpiona architekturą wielowarstwową. Pomiędzy pulpitem użytkownika a danymi pracują samodzielne komponenty poszczególnych modułów systemu.

mySAP.com umożliwia stosowanie różnych interfejsów i platform, m.in. Windows GUI, przeglądarki internetowej, Javy, Citrixa i Linuxa. Kierownictwo SAP jest przekonane, że mySAP.com określi przyszłość firmy. Przyszłe zyski mają pochodzić zarówno ze sprzedaży licencji, wynajmowania aplikacji (model ASP), jak i z prowizji od dokonywanych za pośrednictwem tej platformy transakcji.

Pozapodstawowe moduły

Według zapowiedzi przedstawicieli SAP, w najbliższym czasie najważniejszymi dla firmy produktami będą rozwiązania CRM, zintegrowane łańcuchy dostaw, systemy zarządzania wiedzą i hurtownie danych. Premiera polskiej wersji trzech pierwszych modułów jest planowana na koniec czerwca br.

Aplikacja CRM ma obejmować pełen cykl sprzedaży i marketingu, w tym zarządzanie kontaktami, prowadzenie kampanii promocyjnych oraz obsługę dilerów i przedstawicieli handlowych. Oferowany przez SAP system zarządzania zintegrowanym łańcuchem dostaw ma umożliwiać optymalizację planów sprzedaży między odbiorcami i dostawcami, koordynację działań promocyjnych w ramach łańcucha, także w zakresie produkcji na specjalne zamówienie. System umożliwia zarządzanie środkami transportowymi.

SAP promuje również własne rozwiązania zarządzania wiedzą. Oferowany pakiet Knowledge Warehouse pozwala na tworzenie zhierarchizowanych repozytoriów danych tekstowych i multimedialnych. W system wbudowane są funkcje zarządzania: prawami autorskimi, zmianami, wersjami i atrybutami. Umożliwia również ocenianie efektów nauki poprzez definiowanie różnego rodzaju testów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200