Z dalekiej północy

Fińska firma Tiedonhallinta Oyj, producent Oscara - systemu klasy ERP, podpisała list intencyjny dotyczący zakupu 25% akcji firmy Koma SA.

Fińska firma Tiedonhallinta Oyj, producent Oscara - systemu klasy ERP, podpisała list intencyjny dotyczący zakupu 25% akcji firmy Koma SA.

Koma SA i Tiedonhallinta Oyj planują sfinalizowanie umowy w czerwcu 2000 r. Wartość transakcji wyniesie 3,6 mln USD. 75% akcji Komy należy do Prokom Software SA i pozostałych akcjonariuszy. Dzięki przejęciu 25% akcji w polskiej firmie Tiedonhallinta zamierza rozpocząć sprzedaż systemu klasy ERP Oscar w Polsce.

Rezygnacja z własnego

Jeszcze niedawno Koma oferowała własny, tworzony od 1992 r. system wspierający zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem. "Nie był to jednak system zintegrowany na poziomie procesów biznesowych, a takiej integracji dzisiaj oczekują klienci. Stąd decyzja o wstrzymaniu rozwoju włas-nego rozwiązania, z wyjątkiem modułu Koma-HR. Praktycznie żadna polska firma nie jest w stanie stworzyć od początku własnego systemu klasy ERP, dlatego potrzebne jest partnerstwo z firmą zachodnią" - mówi Lech Cabaj, prezes zarządu Koma SA.

Zdaniem przedstawicieli Komy, na decyzję o wyborze fińskiego partnera wpłynęła obecność na giełdzie w Helsinkach, udane wdrożenia i - szczególnie poszukiwana przez przedstawicieli Komy - sprawdzona metodologia prowadzenia projektów informatycznych. Koma będzie jedynym partnerem Tiedonhallinta Oyj w Polsce.

Dla małych i średnich

Obecnie podstawowym produktem fińskiej firmy jest system Oscar. Jest to oprogramowanie klasy ERP, pracujące pod kontrolą Windows NT. Jest przeznaczony dla małych i średnich przedsiębiorstw (o obrotach mniejszych niż 200 mln zł rocznie), głównie firm handlowo-usługowych i zakładów przemysłowych o produkcji dyskretnej.

"Rynek rozwiązań dla małych i średnich przedsiębiorstw jest już w dużym stopniu ukształtowany. Sprzedawane są na nim głównie rozwiązania polskie, dlatego cena Oscara będzie porównywalna z ceną systemów krajowych. Oscar ma jednak dwie cechy, które, jak sądzimy, zapewnią nam przewagę konkurencyjną - wbudowany system obiegu dokumentów i rozwiązania umożliwiające prowadzenie handlu elektronicznego typu business-to-business" - mówi Marek Kupras, dyrektor ds. handlowych Koma SA.

Tiedonhallinta - założona w 1982 r. w Finlandii - oprócz systemu klasy ERP, oferuje oprogramowanie dla firm handlowych, dystrybucyjnych, dilerów samochodowych i placówek służby zdrowia.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200