Maksymalna koncentracja

Przedstawiciele firmy 3dart.com prowadzą rozmowy z inwestorami finansowymi, którzy mieliby zainwestować w firmę.

Przedstawiciele firmy 3dart.com prowadzą rozmowy z inwestorami finansowymi, którzy mieliby zainwestować w firmę.

Warszawska firma 3dart.com na razie nie planuje wejścia na giełdę. "Oczywiście w dalszej perspektywie jest to jeden z naszych strategicznych celów. Jest jednak zbyt wcześnie na takie posunięcie. Inwestorzy na polskim rynku kapitałowym nie są obecnie przygotowani do właściwego waloryzowania spółek internetowych" - mówi Artur Gortych, prezes 3dart.com.

Konieczny podział

W ramach 3dart.com funkcjonują 3 działy. Pierwszy zajmuje się wdrażaniem rozwiązań handlu elektronicznego i aplikacji optymalizujących procesy gospodarcze wewnątrz firmy. Jest odpowiedzialny także za tworzenie zaawansowanych serwisów internetowych (portali, vortali) oraz sieci intranet i ekstranet. Odgrywa on obecnie kluczową rolę w firmie. 3dart.com nie zamierza jednak rezygnować z działalności na tradycyjnym dla firmy obszarze marketingu i reklamy interaktywnej. Trzeci dział zajmuje się tworzeniem rozwiązań informatycznych m.in. na potrzeby dwóch pierwszych.

W ciągu kilku miesięcy działy te przekształcą się w oddzielne spółki. "Rynek reklamy internetowej rządzi się innymi prawami niż rynek rozwiązań e-business. Podział pozwoli nam lepiej zaspokajać potrzeby klientów" - wyjaśnia Artur Gortych.

Firma przygotowuje się również na przyjęcie inwestora finansowego. Pozyskane środki miałyby być przeznaczone na rozwój 3dart.com na rynku polskim, a także w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

Portale i komórki

Od momentu założenia w 1995 r. firma zrealizowała projekty m.in. dla Hewlett-Packard Polska (serwis dla partnerów), Ericsson (korporacyjna platforma intranetowa) czy Bestfoods Polska (ser- wis konsumencki "Knorr Klub Smakosza"). Projekty realizowane przez 3dart.com oparte są na własnej technologii wykorzystującej środowisko Java/XML.

Obecnie 3dart.com prowadzi prace nad stworzeniem dwóch portali. Jeden będzie poświęcony ubezpieczeniom. Ma także umożliwiać sprzedaż polis za pośrednictwem Internetu. Drugi serwis będzie poświęcony Warszawie. Premierę obu zaplanowano na wrzesień br.

Szansa w Internecie

"W ciągu najbliższych pięciu lat Internet w Polsce stanie się podstawowym narzędziem biznesowym. Już teraz firmy, które nie mają swojej strony w Internecie czy też nie korzystają aktywnie z poczty elektronicznej, wyraźnie pozostają w tyle" - mówi Artur Gortych. Uważa on, że jeszcze niewiele polskich przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę ze strategicznego znaczenia, jakie Internet może odegrać w ich działalności. "Stanowi on podstawę komunikacji w nowoczesnej firmie. Przy tym wcale nie trzeba zbyt długo czekać na efekty. Wymierne korzyści finansowe można zaobserwować nawet po roku" - dodaje.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200