Pierwsze efekty

Pracownicy katowickiego ICL Microsoft Solution Center stworzyli pierwsze aplikacje. Będą współpracować przy realizacji projektów w ramach strategii .NET Microsoftu.

Pracownicy katowickiego ICL Microsoft Solution Center stworzyli pierwsze aplikacje. Będą współpracować przy realizacji projektów w ramach strategii .NET Microsoftu.

W ciągu ostatnich lat ICL stara się zmienić swój wizerunek dostawcy sprzętu, systematycznie poszerzając ofertę usług informatycznych. Przejawem tej strategii jest globalne porozumienie zawarte z Microsoftem. Firmy miały stworzyć wspólnie 12 cen- trów programistycznych, opracowujących tzw. rozwiązania pod klucz. Jeden z ośrodków - ICL Microsoft Solution Center (IMSC) - powstał w 1999 r. w Katowicach. W ciągu półtora roku działalności IMSC udało się stworzyć m.in. system elektronicznego zarządzania zasobami ludzkimi i oprogramowanie wspomagające obieg dokumentów. Wszystkie rozwiązania przygotowywane są z wykorzystaniem technologii Microsoftu i własnych aplikacji ICL.

Obecnie firmy renegocjują warunki przedłużenia współpracy. Porozumienie wygasa bowiem w 2001 r. Według ICL, już teraz obie firmy współpracują przy realizacji przedsięwzięć w ramach strategii .NET Microsoftu.

System dla brokera

Jedynym dotychczasowym wdrożeniem zrealizowanym przez pracowników IMSC jest projekt dla firmy brokerskiej Protektor. Katowickie centrum wykonało i wdrożyło system przeznaczony do rozliczeń pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych zawieranych przez partnerów Protektora. "Początkowo oprogramowanie będzie obsługiwać polisy oferowane w punktach dilerskich jednego z producentów samochodów działających na polskim rynku" - mówią przedstawiciele ICL.

Protektor będzie otrzymywał polisy w postaci elektronicznej, przy czym automatycznie będą one wprowadzane do bazy danych. Jednocześnie system sprawdzi ich poprawność. Oprogramowanie pozwoli również na opracowanie raportów potrzebnych np. do wyliczenia prowizji dilera, brokera oraz kwoty należnej zakładowi ubezpieczeń.

Nie do końca z półki

W polskim centrum opracowywane jest także tzw. oprogramowanie z półki. "Faktycznie systemy te nie są gotowe do wdrożenia. Trzeba je w ok. 20% modyfikować, dostosowując do potrzeb klienta" - mówi Ryszard Niżnik, dyrektor Działu Usług Specjalistycznych w ICL Poland. Jednym z przygotowanych w IMSC systemów jest pakiet do elektronicznego zarządzania zasobami ludzkimi - Personel. Umożliwia on realizację - zdobywającej coraz większą popularność na świecie - koncepcji eHR (electronic Human Resources).

Według przedstawicieli ICL, tego typu systemy mogą znacząco obniżyć koszty tworzone przez działy kadrowe, w przypadku korporacji międzynarodowych nawet o kilka milionów dolarów rocznie. Dzięki systemowi Personel informacje o pracownikach udostępniane są za pośrednictwem intranetu lub Internetu. Natomiast pracownicy mogą np. drogą elektroniczną składać podania o urlop lub modyfikować dane adresowe.

Inną, opracowaną w katowickim centrum aplikacją jest Kancelaria, system elektronicznego obiegu dokumentów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200