Poczta w wielu oknach

Co zrobić, aby programy pocztowe otwierały wiele okien Internet Explorera z dokumentami, do których odwołują się odnośniki zawarte w listach elektronicznych?

Co zrobić, aby programy pocztowe otwierały wiele okien Internet Explorera z dokumentami, do których odwołują się odnośniki zawarte w listach elektronicznych?

Jedną z zalet używanych obecnie programów pocztowych jest możliwość umieszczania w listach odnośników do stron WWW . Dzięki temu zamiast wysyłać duże pliki, wystarczy wstawić adres URL. Odbiorca wiadomości może wyświetlić zawartość dokumentu. Użytkownicy Outlook lub Outlook Express i innych programów pocztowych mogą napotkać problem, jeśli wyświetlają w oknie przeglądarki dokument, aby go przeczytać później, a w tym samym czasie klikają odnośnik umieszczony w kolejnym liście elektronicznym. Przeglądarka usuwa wówczas pierwszy dokument i wyświetla drugi. Okazuje się, że można to zmienić, tak aby otwarte wcześniej dokumenty nie były usuwane, ale wyświetlane w kolejnych oknach.

W przypadku Internet Explorera nie wystarczy niestety zmiana ustawień, mimo że w menu: Narzędzia, Opcje internetowe, Zaawansowane znajduje się opcja: Użyj okna przeglądarki w oddzielnym procesie. Program Outlook ignoruje to ustawienie. Do uzyskania pożądanego efektu można jednak wykonać przedstawioną niżej procedurę, która jest różna w przypadku systemów Windows 9x i Windows 2000.

Procedura dla Windows 2000

Krok 1. Po uruchomieniu Eksploratora Windows trzeba wybrać polecenia: Narzędzia, Opcje folderów i kartę Typy plików.

Krok 2. Po przewinięciu listy w polu Rozszerzenia do sekcji Brak należy zaznaczyć wpis Brak URL: protokół transferu hipertekstów (HTTP), kliknąć przycisk Zaawansowane, zaznaczyć Open i kliknąć Edytuj.

Krok 3. Pojawia się wówczas okno dialogowe Edycja akcji dla typu URL: Pro- tokół transferu hipertekstów, a w nim sekcja Użyj DDE. Warto zapisać wszystkie polecenia umieszczone w tej sekcji. Następnie należy wyczyścić pole wyboru Użyj DDE (uwaga - znikają wtedy wszystkie polecenia). W efekcie tej zmiany programy e-mail będą uruchamiać przeglądarkę w taki sposób, że w wierszu polecenia konfigurującego będzie umieszczana instrukcja wyświetlona w polu Aplikacja używana do wykonania akcji, a nie polecenia z sekcji Użyj DDE. Te ostatnie powodują, że przeglądarka do wyświetlania dokumentów używa tego samego okna.

Krok 4. Na koniec należy kliknąć przyciski OK, Zamknij (Eksplorator Windows) i zamknąć wszystkie instancje programu IE, jeśli którakolwiek była otwarta.

Procedura dla Windows 9x

Jeśli komputer pracuje pod kontrolą systemu Windows 95 lub Windows 98, najpierw należy wykonać procedurę opisaną w krokach 1-3, a następnie:

Krok 4. Na końcu polecenia wyświetlonego w polu Aplikacja używana do wykonania akcji trzeba dodać spację i wyrażenie %1. Powinno ono wówczas wyglądać:

"C:\Progra~1\Intern~1\iexplore.exe" - nohome %1

Wyrażenie musi być napisane w jednej linii i zawierać odpowiednią ścieżkę dostępu.

Krok 5. Należy kliknąć przycisk OK, dwukrotnie Zamknij i zamknąć wszystkie instancje programu IE, jeśli którakolwiek była otwarta.

Po wykonaniu opisanej procedury nie ma potrzeby ponownego uruchamiania komputera. Można od razu czytać listy, a przy klikaniu kolejnych łączy Internet Explorer będzie otwierać oddzielne okna z dokumentami.

--------------------------------------------------------------------------------

Na podstawie InfoWorld oprac. jch.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200