Od marca Internet w Citibanku

Z ponad półrocznym opóźnieniem Citibank udostępni usługi bankowości internetowej.

Z ponad półrocznym opóźnieniem Citibank udostępni usługi bankowości internetowej.

W połowie 2000 r. przedstawiciele Citibank (Poland) SA zapewniali, że usługi bankowości internetowej zostaną zaoferowane klientom indywidualnym jeszcze w październiku ub.r. W tym czasie rozpoczęto też prace zmierzające do połączenia Banku Handlowego w Warszawie SA i Citibanku. Ostateczną zgodę na fuzję przedstawiciele obu banków otrzymali w ubiegłym tygodniu.

Wymiana rozwiązań

"Dobiegają końca prace zmierzające do połączenia systemów informatycznych w części detalicznej Banku Handlowego - handlobanku i Citibanku. Połączenie obu systemów nastąpi w marcu br. Wtedy też klienci Citibanku będą mogli korzystać z CitiDirect - nowej usługi, umożliwiającej dokonywanie operacji na rachunku przez Internet" - twierdzą w oficjalnym komunikacie przedstawiciele Citibank (Poland) SA. W marcu zostaną także połączone oba centra telefonicznej obsługi klienta.

Od strony informatycznej połączenie części detalicznej obu banków będzie polegać na całkowitym zastąpieniu roz- wiązań handlobanku systemami stoso-wanymi w Citibanku. Podstawowym systemem dla części detalicznej będzie Systematics firmy Alltel. Handlobank dotychczas stosował system transakcyjny Profile firmy Sanchez Computer. Stworzone w Polsce rozwiązania bankowości internetowej handlobanku zostaną zastąpione standardową aplikacją Grupy Citibank - Direct Access. Oprogramowanie to jest tworzone przez należącą do banku spółkę - e-Citi. W Polsce zostanie wdrożona wersja 7.5 Direct Access.

Jak w CitiPhone

Za pośrednictwem serwisu Direct Access klient będzie mógł dokonać tych samych operacji, co w przypadku CitiPhone. Oprócz sprawdzania stanu rachunku uzyska możliwość dokonania przelewu (wewnątrz Citibanku, do innych banków i ZUS), zarządzania bazą stałych płatników, otwarcia lokaty, a także przesłania zapytania do pracowników Citibanku. Nie wiadomo jeszcze, czy będzie można pobrać z serwera Citibanku historię rachunku w postaci pliku do programów finansowych, takich jak Microsoft Money. Jeden z modułów Direct Access umożliwia to, a jego testy odbywały się także w Polsce.

Bezpieczeństwo systemu bankowości internetowej ma gwarantować przede wszystkim zastosowanie systemu firewall, jak również zmiana protokołu sieciowego w trakcie transmisji danych między poszczególnymi aplikacjami. Dostęp do systemu Direct Access będzie się odbywał za pośrednictwem TCP/IP. Przesyłanie informacji z tej aplikacji do systemów wewnętrznych Citibanku zostanie jednak przeprowadzone za pomocą innego protokołu. Ma to zabezpieczyć bank przed ewentualnymi próbami włamania.

Do komunikacji z bankiem klienci będą musieli stosować przeglądarkę z mecha-nizmem szyfrowania, wykorzystującym klucz 128-bitowy (Netscape 4.7 i Internet Explorer 5.0 lub ich nowsze wersje).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200