Produkty pod jedną banderą

Portal ING udostępni klientom indywidualnym wszystkie produkty firmy Grupy ING w Polsce.

Portal ING udostępni klientom indywidualnym wszystkie produkty firmy Grupy ING w Polsce.

Od wielu już lat banki w USA i Europie Zachodniej starają się oferować klientom produkty bankowe i ubezpieczeniowe w pakietach. Na ich stronach internetowych można uzyskać - oprócz informacji jak otworzyć rachunek bankowy - porady na temat kredytów hipotecznych, ubezpieczeń na życie czy funduszy inwestycyjnych. W ten sposób promowane są produkty powiązanych kapitałowo instytucji finansowych. W Polsce najbardziej zaawansowana w realizacji tej idei jest holenderska Grupa ING.

Produkty online

W tym roku powstanie ING Portal - ING.pl. Jego stworzenie nadzoruje zespół pracowników banku inwestycyjnego ING Barings. Firma ta oferuje m.in. usługi private banking. Na razie zespół, pracujący zaledwie od kilku tygodni, przygotowuje strategię. Niewykluczone że portal ING przyczyni się do ściślejszej współpracy firm Grupy ING w Polsce. Być może doprowadzi to do oferowania wszystkich produktów firm grupy w placówkach każdego z jej członków.

ING jeszcze w tym roku zamierza zintegrować telefoniczną obsługę klientów. Na przełomie II i III kwartału powstanie wspólne dla wszystkich firm call center. Zostanie ono oparte na centrum telefonicznej obsługi klienta działającym już w Towarzystwie Ubezpieczeń na Życie Nationale-Nederlanden. Od czerwca będą z niego korzystać klienci Banku Śląskiego SA. ING zamierza także wdrożyć system CRM. W call center będzie stosowany Siebel Front Office.

Bank w pierwszej linii

Za pośrednictwem portalu ING polscy klienci będą mieli dostęp przede wszystkim do usług Banku Śląskiego. Na początku marca uruchomił on system bankowości internetowej - BSK Online. Od 1999 r. klientom indywidualnym BSK proponowane są usługi bankowości elektronicznej - HomeCash. Korzysta z nich ok. 17 tys. osób.

System BSK Online będzie oferowany zarówno klientom indywidualnym, jak i instytucjonalnym. Wśród funkcji systemu są m.in. dostęp do informacji o rachunku, dokonywanie poleceń przelewu, składanie wniosków o wydanie kart płatniczych i przyznanie kredytów. "Wszelkie transakcje w Interne-cie mają być natychmiast księgowane w naszym systemie bankowym" - zapewniają przedstawiciele BSK.

Fundusze pod nadzorem

W portalu ING.pl ofertę swoją będą także prezentować TUnŻ Nationale-Nederlanden i PTE Nationale-Nederlanden. PTE już oferuje klientom w Internecie dostęp do salda rachunku emerytalnego. W system internetowy PTE Nationale- -Nederlanden wbudowano także możliwość wymiany wiadomości tekstowych z operatorami call center. PTE proponuje również członkom funduszu dostęp do danych o stanie konta przez bankomaty Banku Śląskiego.

Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Nationale-Nederlanden na portalu ING umieści początkowo jedynie dane o firmie i produktach. "Na świecie i w Polsce - ze względu na skomplikowane zasady sprzedaży - w Internecie raczej nie sprzedaje się ubezpieczeń na życie. Będziemy jednak chcieli, aby nasi klienci mieli tą drogą dostęp do informacji o stanie kont inwestycyjnych i wartości jednostek uczestnictwa, np. przy ubezpieczeniach emerytalnych" - mówi Ewa Zorychta-Kąkol, dyrektor Departamentu Informatyki w Nationale-Nederlanden. Klienci tego towarzystwa prawdopodobnie będą mogli poprzez Internet zmieniać także np. swoje dane osobowe.

Dopiero w drugim etapie na porta- lu ma się pojawić oferta Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych i ING Real Estate, pośredniczącego w handlu nieruchomościami.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200