Palm, Visor i iPaq zabiegają o rynek korporacyjny

Palm Computing, lider rynku komputerów naręcznych, wprowadza na rynek nowe modele. Palm m105 to nieznacznie ulepszona wersja modelu m100.

Palm Computing, lider rynku komputerów naręcznych, wprowadza na rynek nowe modele. Palm m105 to nieznacznie ulepszona wersja modelu m100.

Wkrótce mają się pojawić modele Palm z serii m500, "dla wymagających". Coraz głośniej jest także o premierze komputera firmy Handspring - Visor Edge. Nowe modele obu firm stają się coraz bardziej podobne do siebie. Palm zapożyczył od konkurencji gniazdo rozszerzeń, Handspring - obudowę. Na kwiecień premierę komputerów naręcznych zapowiada również Compaq.

Różnica w pamięci

Palm m105 ma taką samą obudowę jak m100. Zawiera 8 MB RAM, czterokrotnie więcej niż poprzednik, system operacyjny Palm OS w wersji 3.5, oprogramowanie Mobile Internet Kit i stację dokującą, podłączaną do portu szeregowego. W zestawie brakuje natomiast stacji dokującej USB i urządzenia umożliwiającego podłączenie Palm m105 do Macintoshy. W USA Palm m105 kosztuje 200 USD.

Modele z serii m500 mają być zbliżone pod względem wielkości do Palm V. Zasadniczą różnicą jest wyposażenie serii m500 w niewielkich rozmiarów gniazda rozszerzeń, nowy wyświetlacz i system Palm OS 4.0. Oba zapowiadane modele - m500 i m505 - będą wyposażone w 8 MB pamięci. Palmy z serii m500 będą dostępne w wersjach z wyświetlaczami monochromatycznymi i kolorowymi w cenie odpowiednio: 400 i 450 USD.

Także o Visor Edge wiadomo na razie niewiele. Jest bardzo cienki i ma metalową obudowę. W stosunku do poprzedniego modelu - Visor Platinum - różni się również nowym, mniejszym gniazdem rozszerzeń. Jest ono jednak zgodne z modułami przeznaczonymi do wcześniejszych wersji Visora. Nowy model ma taką samą pamięć i moc obliczeniową jak Visor Platinum. Cena Visor Edge wynosi ok. 400 USD.

Pamięć dla korporacji

W kwietniu pojawią się nowe modele Compaq iPaq i zestaw umożliwiający ich użytkownikom korzystanie z dwóch PC Card. iPaq H3670 będzie miał 64 MB RAM i ma ułatwić firmie wejście na rynek korporacyjny. Jego cena to 650 USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200