Niezależne pamięci masowe

Polski oddział Fujitsu-Siemens wydzielił na początku kwietnia br. dział pamięci masowych. Ma to uniezależnić ich sprzedaż od sprzedaży serwerów firmy.

Polski oddział Fujitsu-Siemens wydzielił na początku kwietnia br. dział pamięci masowych. Ma to uniezależnić ich sprzedaż od sprzedaży serwerów firmy.

Po połączeniu w 1999 r. europejskich oddziałów niemieckiego Siemensa i japońskiego Fujitsu, przedstawiciele nowo powstałej firmy Fujitsu-Siemens Computers (FSC) zdecydowali o zmianach we wspólnej ofercie produktowej. Oprócz komputerów i serwerów reorganizacja objęła sprzedaż pamięci masowych. Przedstawiciele firmy postanowili wydzielić ją do nowego działu. W Polsce nastąpiło to w kwietniu br. Jego przychody stanowią obecnie ok. 10% całkowitej sprzedaży FSC. Jedną ze zmian mających na celu zwiększenie sprzedaży tego typu rozwiązań jest stworzenie w Brukseli międzynarodowego centrum rozwiązań pamięci masowych (Center of Excellence in Enterprise Storage Solutions). Klienci mogą m.in. przetestować swoje aplikacje na zainstalowanym w centrum sprzęcie. Powstało ono pod koniec kwietnia br. przy współpracy z firmami: ADIC, Brocade, EMC i Emulex. To pierwsze tego typu centrum poza Paderborn w Niemczech, a jednocześnie pierwsze z kilku centrów, które ma powstać w Europie. Nie wiadomo jeszcze, czy podobne powstanie w Polsce. "Plany wobec tej części Europy są w trakcie opracowania. Nasz dział funkcjonuje dopiero od miesiąca" - mówi Andrzej Karchniwy z Działu Pamięci Masowych Fujitsu-Siemens Computers sp. z o.o.

Pod własnym logo

Przedstawiciele polskiego oddziału Fujitsu-Siemens Computers oczekują, że dzięki wydzieleniu Działu Pamięci Masowych w tym roku finansowym sprzedaż tych rozwiązań wzrośnie w Polsce o ok. 100%. Dział ten ma sprzedawać je niezależnie od serwerów firmy. "Mamy teraz w ofercie otwartą platformę, którą można połączyć z dowolnymi rozwiązaniami serwerowymi u klientów. Pamięci masowe będą stanowiły niezależny biznes" - zapewnia Andrzej Karchniwy. Według informacji podawanych za IDC przez przedstawicieli FSC, do 2003 r. europejskie firmy będą potrzebowały ok. 600 tys. TB powierzchni zainstalowanej w systemach pamięci masowych. Oznacza to co roku wzrost ich sprzedaży o prawie 80%.

"Przed połączeniem mieliśmy w ofercie własne macierze średniej i małej wielkości. Kiedy powstało Fujitsu-Siemens Computers, pozostały jedynie małe z logo Primergy. Oferowane są wraz z serwerami intelowskimi o tej samej nazwie" - mówi Andrzej Karchniwy. "W większości przypadków zrezygnowaliśmy z oferowania własnych rozwiązań. Związaliśmy się natomiast z firmami, takimi jak EMC i Network Appliance. Większość ich produktów sprzedajemy pod własnym logo. Przykładowo, macierze Clariion firmy EMC są przez nas oferowane pod nazwą FibreCAT" - dodaje.

Archiwizacja na zasadach OEM

Na podobnych zasadach są sprzedawane także rozwiązania do archiwizacji danych. Z ich producentami podpisywane są umowy OEM. W ofercie Fujitsu-Siemens Computers znajdują się m.in. produkty firm ADIC, Exabyte, Hewlett-Packard, IBM i StorageTek. Wszystkie są sprzedawane pod własną nazwą Fujitsu- -Siemens lub nazwą ich producenta, ale z logo FSC. Firma ta oferuje także własne oprogramowanie do zarządzania i archiwizacji danych, jak również pakiety ADIC/GRAU, Computer Associates, Legato i Veritas. Całość dopełniają - wykorzystywane przy budowie sieci SAN (Storage Area Network) - rozwiązania Fibre Channel firm: Brocade, Crossroads i Emulex.

Fujitsu-Siemens ma w ofercie kilka typów rozwiązań pamięci masowych: Enterprise-Online, Enterprise-Backup (do zabezpieczania danych), Enterprise-Archiving (do archiwizacji i zarządzania danymi) oraz do budowy sieci SAN i NAS. W przypadku Online Storage Solutions są to rozwiązania pozwalające na przyspieszenie dostępu do danych, a także zabezpieczające przechowywanie danych oraz ciągłość dostępu do nich w trakcie pracy. Oparte zostały przede wszystkim na macierzach dyskowych FibreCAT i Symmetrix.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200