Kwartały trudnego wzrostu

Coraz większy udział w przychodach polskiego oddziału Hewlett-Packarda mają usługi.

Coraz większy udział w przychodach polskiego oddziału Hewlett-Packarda mają usługi.

Hewlett-Packard podał wyniki za pierwsze trzy kwartały 2001 roku finansowego. Przychody firmy spadły z 11,8 mld do 10,1 mld USD. Zysk netto zmniejszył się z 1,1 mld do 111 mln USD.

Więcej z usług

W Polsce po trzech kwartałach HP osiągnął przychody w wysokości 260 mln USD. Na koniec roku ich wartość ma wynieść 380-390 mln USD (360 mln USD rok wcześniej). "W tym roku szacujemy wzrost na 8-10%. Jest to niewątpliwie trudny rok zarówno w Polsce, jak i na świecie. Widać to na rynku klientów indywidualnych, a także w sektorze małych i średnich firm oraz dużych klientów korporacyjnych" - mówi Andrzej Dopierała, dyrektor generalny Hewlett-Packard Polska. "Wśród największych firm można zaobserwować nowe zjawisko. Pojawiają się wyłącznie bardzo duże projekty albo naprawdę małe. Nie ma natomiast średnich, z których żyła dotąd większość integratorów w Polsce. To powoduje, że zaczęli in- teresować się projektami małymi, na które wcześniej by się nie zdecydowali. Konkurencja staje się coraz ostrzejsza" - dodaje.

W ciągu ostatnich miesięcy coraz większy udział w przychodach polskiego oddziału Hewlett-Packarda mają usługi - konsulting, outsourcing i serwis. W ciągu trzech pierwszych kwartałów przychody tego działu wyniosły 73 mln USD, czyli prawie 30% całkowitych. Dotyczy to także projektów integratorskich. Na rynek ten HP Polska wszedł w roku ubiegłym. Wszystkie projekty prowadzone są wspólnie z polskimi partnerami.

Bez montowni

Na razie przedstawiciele HP Polska nie chcą mówić o otwarciu - podobnie jak Compaq Computer - montowni komputerów w Europie Środkowej i Wschodniej (Rosji lub Polsce). W maju br. pojawiły się wzmianki o uruchomieniu montowni wspólnie z jednym z dystrybutorów. "Pewne rozmowy trwają. Ponieważ już dużo mówiono o planowanym otwarciu fabryki komputerów HP w Polsce, dlatego nie chcę zbyt wcześnie poruszać tego tematu" - stwierdza Andrzej Dopierała.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200