T.U. Ergo Hestia wdrożyło pakiet Brio.Enterprise

Grupa Ergo Hestia SA w Sopocie wdrożyła hurtownię danych, wykorzystując oprogramowanie firmy Brio Technology. Zrealizowany system integruje rozwiązania znane z hurtowni danych, systemów informowania kierownictwa oraz portali korporacyjnych. Wdrożenie to firma realizowała ze spółką Atena Usługi Informatyczne i Finansowe sp. z o.o., która już od kilku lat obsługuje towarzystwo ubezpieczeniowe. W drugiej połowie ub.r. zakończyła tam wdrożenie kompleksowego systemu do obsługi ubezpieczeń majątkowych Partenon (wersja dla ubezpieczeń życiowych funkcjonuje od 1999 r.).

Grupa Ergo Hestia SA w Sopocie wdrożyła hurtownię danych, wykorzystując oprogramowanie firmy Brio Technology. Zrealizowany system integruje rozwiązania znane z hurtowni danych, systemów informowania kierownictwa oraz portali korporacyjnych. Wdrożenie to firma realizowała ze spółką Atena Usługi Informatyczne i Finansowe sp. z o.o., która już od kilku lat obsługuje towarzystwo ubezpieczeniowe. W drugiej połowie ub.r. zakończyła tam wdrożenie kompleksowego systemu do obsługi ubezpieczeń majątkowych Partenon (wersja dla ubezpieczeń życiowych funkcjonuje od 1999 r.).

Zakup rozwiązania analitycznego był kolejnym krokiem w informatyzacji działalności towarzystwa. "Testowaliśmy kilka światowej klasy rozwiązań i stwierdziliśmy, że nie ma między nimi większych różnic funkcjonalnych. O wyborze Brio zdecydowała korzystna oferta finansowa, a także szybki termin wdrożenia oraz łatwy i intuicyjny interfejs użytkownika" - mówi Zbigniew Tymoszyk, kierownik Działu Planowania i Analiz w Sopockim Towarzystwie Ubezpieczeniowym Ergo Hestia SA.

Podstawowym elementem rozwiązania wdrożonego w Hestii jest serwer analityczny Brio.Enterprise. Pobiera on dane z baz systemu Partenon i systemu księgowego IFS Financials, a następnie transformuje do postaci wielowymiarowej. Za konwersję danych odpowiada komponent Broadcast Server, natomiast ich udostępnianiem zajmuje się OnDemand Server. W Hestii Brio.Enterprise działa na wydzielonym serwerze IBM AIX (system jest również dostępny w wersjach dla innych platform, np. HP-UX, Solaris i Windows NT 4.0). Komunikuje się on z bazą danych Oracle'a, pracującą na klastrze serwerów IBM AIX. Obecna objętość bazy analitycznej wynosi ok. 10 GB.

Oprócz serwerów w skład rozwiązania wchodzi oprogramowanie klienckie. Analitycy i aktuariusze korzystają z Brio.Query - zaawansowanego narzędzia, pozwalającego na zadawanie dowolnie skomplikowanych zapytań do bazy OLAP. Drugim narzędziem, o wiele szerzej wykorzystywanym, jest Brio.Insight. To edytor zapytań OLAP, pozwalający na formułowanie zapytań w trybie "przeciągnij i upuść". Ma on formę wtyczki do przeglądarki (IE lub Netscape). "Z Brio.Insight korzysta ok. 100 pracowników Hestii na terenie całego kraju - głównie na stanowiskach kierowniczych i specjalistycznych" - mówi Zbigniew Tymoszyk. Kolejnymi narzędziami zakupionymi przez Hestię są: Brio.Quickview i Brio.Freeview. Pierwsze z nich pozwala na zadawanie prostych zapytań do bazy OLAP - bez możliwości ich graficznej edycji. Brio.Freeview umożliwia jedynie przeglądanie raportów statycznych.

Dane analityczne są udostępniane za pośrednictwem Brio.Portal. Oprogramowanie to działa na platformie Windows NT i integruje się z serwe- rem internetowym IIS Microsoftu. "Rozwiązanie to ma na razie formułę zaawansowanego intranetu i jest przeznaczone dla wszystkich pracowników. Oprócz raportów analitycznych, można w nim znaleźć m.in. wszystkie ważniejsze dokumenty, regulaminy, formularze itd., a także bieżące informacje na temat działalności firmy" - tłumaczy Zbigniew Tymoszyk.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200