278 gmin na Mazowszu skorzysta z systemu e-Urząd

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego i firma Comarch zaprezentowali prototyp systemu e-Urząd.

W ramach projektu realizowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego 36 powiatów i 278 gmin z Mazowsza wyposażonych zostanie w sprzęt oraz narzędzia IT do prowadzenia elektronicznej administracji. Większość urzędowych spraw będzie można załatwić przez internet.

Specjalny portal regionalny, w którego ramach będzie można korzystać z modułów udostępnianych przez gminy i powiaty, usprawni współpracę między urzędami i wymianę informacji między samorządami. Ma to m.in. ułatwić mieszkańcom Mazowsza załatwianie spraw urzędowych przez internet. Będą oni mieć dostęp do elektronicznych skrzynek podawczych i systemów formularzy elektronicznych. Przedsiębiorcy będą mogli korzystać z Wojewódzkiego Katalogu Usług Publicznych (WKUP). W gminach i powiatach zainstalowane zostaną moduły usprawniające pracę urzędów, m.in. systemy: obsługi prac rady, zamówień publicznych, ewidencji zezwoleń na sprzedaż alkoholu.

Budżet projektu wynosi 60 mln zł, z czego 51 mln zł to środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Kolejne 9 mln zł pochodzić będzie od beneficjantów projektu - Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz 36 powiatów i 278 gmin.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200