Simple podwyższa kapitał, przedstawiła strategię rozwoju

Emisje nowych akcji pozwolą firmie na doinwestowanie rozwoju oprogramowania kwotą ok. 5 mln zł. Kolejne 600 tys. zł firma przeznaczy na projekty związane bezpośrednio z Internetem.

Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej prenumeraty
elektronicznej magazynu Computerworld!

Simple podwyższy kapitał o ok. 7 mln zł przez nowe emisje akcji. Około 5 mln z tej kwoty zostanie przeznaczone na rozwój oprogramowania. Kolejne 600 tys. zł zasili projekty związane bezpośrednio z Internetem. Reszta pieniędzy zostanie zainwestowana w nowe oddziały oraz system motywacyjny dla kluczowych specjalistów.

Simple przedstawiła również strategię rozwoju na najbliższe lata. W planach firmy jest m.in. dostosowanie istniejącego oprogramowania do współpracy z Internetem, a także rozbudowa sieci dystrybucji.

Internetowe plany Simple zakładają działania głównie w zakresie oprogramowania, a przede wszystkim włączenie technologii internetowych do produkowanych przez Simple systemów wspomagających zarządzanie. Dodanie nowej funkcjonalności dotyczy zarówno systemów wykorzystujących interfejs graficzny, jak i oprogramowania pracującego w trybie tekstowym. Systemy tekstowe otrzymają nowy, napisany w Javie, graficzny interfejs użytkownika. Modyfikacja starszych systemów umożliwi także zastosowanie technologii trójwarstwowej, bazującej na wydzielonym serwerze aplikacji. Według przedstawicieli firmy, obecnie w technologii tej dostępny jest już moduł do zarządzania obrotem towarowym, a do końca roku 2000 pojawi się również moduł finansowy i kadrowo-płacowy.

Simple nie zamierza jednak wchodzić na rynek usług dostępu do Internetu ani inwestować w rozwój portalu internetowego. Firma jest natomiast zainteresowana dostarczaniem standardowych i łatwych do wdrożenia pakietów oprogramowania wspomagającego zarządzanie, zintegrowanego z oprogramowaniem do prowadzenia handlu elektronicznego innego dostawcy. Firma rozważa również inny model - ułatwienie jej klientom rozpoczęcia sprzedaży przez Internet, przez jej własny serwer e-commerce.

Simple zdecydowała się również na ekspansję terytorialną - chce otworzyć nowe oddziały w północno-wschodniej części kraju oraz wzmocnić już istniejące. Według przedstawicieli zarządu, docelowo firma zamierza przejąć większość ze swoich partnerów handlowych, integrując ich ściśle ze swoją strukturą organizacyjną. W najbliższym czasie Simple wykupi swoich partnerów z Lublina, Wrocławia i Poznania.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.