64-bitowy Adobe Flash Player 10 dla Linuksa udostępniony

Subskrybuj RSS A A A
17 listopada 2008 12:30
Dawid Długosz

Firma Adobe udostępniła (w końcu!) 64-bitową wersję wtyczki Adobe Flash Player 10 dla systemów operacyjnych spod znaku Pingwina.

Udostępniona właśnie wczesna wersja alpha 64-bitowego Adobe Flash Playera 10 posiada tą samą funkcjonalność co 32-bitowy odpowiednik, lecz umożliwia natywny proces instalacji w 64-bitowym środowisku Linux. Firma Adobe poinformowała także o rozpoczęciu prac na 64-bitowymi wersjami wtyczki dla systemów Windows oraz Mac OS X.

Pobierz Adobe Flash Player 10 64-bit dla Linuksa z zasobów plikowych serwisu PCWorld.pl

Oceń artykuł

średnio: 4.9 liczba ocen: 2

Komentarze (19)

pijaczek

18-11-2008 10:23

@popdruid: ps. jak dla Ciebie ma znaczenie rozmiar binarek to zestripuj sobie te które masz w systemie 32bit będziesz miał duuużo więcej miejsca ;] - a i broń boże nie używaj optymalizacji kompilowanych programów na poziomie 3 (2 też jest w takim wypadku ryzykowne - najlepiej optymalizuj względem wielkości pliku, a nie szybkości wykonania ;]).

pijaczek

18-11-2008 10:19

@popdruid: ja podałem link z ubuntu bo go podał wujaszek google - ja testowałem na arch, gentoo, sabayon, slackware/slamd64. btw. 64bit kernel i 32bit aplikacje mozesz odpalić na każdym linuksie (który w jądzrze ma wkąpilowaną emulację programów 32bit... no właśnie emulację i programy 32bit działają faktycznie wolniej niż w 32bitowym środowisku). Co do wielkości pliku i zajmowanego ramu to nie do końca masz rację - pliki wykonywalne wcale nie muszą być większe (binarka x86 jest większa niż x86_64 w moim silniku, ale np. w przypadku blendera różnica jest 400kb na 20mb więc dużo więcej nie musi czytać - więcej też ramu nie zajmują - tzn więcej jak nie są przystosowane do kompilacji na 64bit, tylko, że takich programów jest teraz bardzo mało i praktycznie wszystkie mają instrukcje kompilacji warunkowej). 64bit program może też zajmować nawet mniej ramu niż 32bitowy więc nie jest to cecha charakterystyczna 64bit, a programisty (np. int ma inną wielkość i precyzję, ale przecież od tego są instrukcje warunkowe ;p - jakby nie to to nie można by nawet odczytać zwykłego pliku binarnego, a tak jakoś się nie dzieje ;p).

max

18-11-2008 10:16

Popdruid - bzdury wypisujesz. Po pierwsze nie jest prawdą, jakoby aplikacje x86_64 były wolniejsze od i386, po drugie wpływ alignmentu w binarce jest pomijalnie mały z powodu rozmiarów samych binarek.

trzepaczek

17-11-2008 23:59

No właśnie! Nie masz racji popdruid! Wszyscy wiedzą że 64-bit Vista i nadchodzący Windows7 to najszybsze i najwydajniesze systemy operacyjne na świecie które obsługują komputer w sposób nieosiągalny dla systemów 32-bitowych... Tak jak Ubuntu 64-bit! Brawo pijaczek - lamerów trzeba ujawniać jak jest okazja! ;p ;]

popdruid

17-11-2008 23:37

Szyna pamięci procesora to fajna sprawa ale aplikacje 64 bit zajmuja więcej pamięci i miejsca na dysku (są po prostu większe), w związku z czym operacje wejścia, wyjścia, odczytu etc. trwaja dłużej co ostatecznie prowadzi do tego, że czasami aplikacje 32 bit są wyraźnie szybsze... Ja wolę podejście developerów Gentoo którzy już lata temu stwierdzili, że na upartego opłaca się co najwyżej 64bit kernel (w gentoo mozna mieć 64bit kernel i 32 bit userland) choć w zasadzie nie ma istotnych róznic w wydajności... :-)) Niczego nie ujmując developerom Ubuntu zdania poweruserów dystrybucji gentoo bym nie lekceważył... Kiedyś robiłem testy dla Fedory 8 32 i 64 bit, tj. nie mierzyłem szerokości szyny pamięci ( :-)) ) tylko czas uruchamiania lub czas wykonania benchmarka np. hashowania md5 lub kompresji zip... I choc zestaw programów był identyczny to Fedora 32bit zawsze okazywała się szybsza...

pijaczek

17-11-2008 18:06

@popdruid: Ciekawe rzeczy mówisz ;p... jak procesor ma 2x większą szynę pamięci (a co za tym idzie może przetworzyć 2x więcej danych w tym samym czasie) działa wolniej, muszę przyznać, że stwierdzenie tyle ciekawe co nieprawdziwe ;]. Przyrost wydajności nie jest może 2x, ale z testów jakie wykonałem średnia wzrostu wydajności to ~40-60% w aplikacjach 64bitowych (na poparcie moich doświadczeń google wypluło [[http://www.scribd.com/doc/363677/Benchmarks-AMD64-in-32bit-mode-vs-64bit-mode-Ubuntu]]). Może widziałeś testy (bo nie sądzę, że sam testowałeś, bo byś takich tekstów nie pisał) programów nie obciążających procka i ta przewaga 32bitowych aplikacji to był błąd pomiaru (lub inne dystrybucje testowane - dystrybucja 64bitowa była obciążona dodatkowymi procesami, zadaniami itd.).

Zeke

17-11-2008 17:47

@popdruid Pokaż mi benchmarki pokazujące, że programy są powolniejsze - ja dotarłem do takich, które pokazują większą wydajność.

popdruid

17-11-2008 17:27

Jeśli nie liczyć tego że 64bit programy zajmują więcej miejsca i bardziej obciążają system oraz są powolniejsze (na tym samym sprzęcie) to poza tym są naprawdę wielkim krokiem naprzód i oznaka postępu... :-))

Zeke

17-11-2008 15:48

@pijaczek Testowałem dawno temu, jak jeszcze różne dziwne rzeczy potrafiły się przydarzać z tak używanym flashem; ostatnio używałem CrunchBanga - który jest tylko w i386.

pijaczek

17-11-2008 15:44

@Zeke: a miałeś jakiś problem z flashem pod 64bitową przeglądarką wcześniej? Przecież jest nspluginwrapper. @Mołot: odkąd java jest otwarta to nie ma problemu - zainstaluj 64bitową wersję openjre (a i tak możesz użyć nspluginwrapper ;p). @tad: każdy program może być źródłem dziur i problemów - jako użytkownik windowsa wiesz o tym najlepiej ;].

Plichu

17-11-2008 15:15

@Zeke Już teraz jeżeli chodzi o flash możesz spokojnie uzywać ubuntu x64. Doinstalpwanie flasha wygląda ja kw wersji x32 z tym że apt dociąga dodatkowo troche bibliotek x32 i nspluginwrapper''a Ale działa bdb także polecam z autopsji:)

looonger

17-11-2008 15:03

tad napisał: "nareście linuks też doczeka się kolejnego ciekawego źródła dziur i problemów." Nie bój, Adobe zapowiedział wydanie takowej wtyczki również dla Windowsa i Maca. Po prostu tym razem użytkownicy Linuksa dostali pierwsi.

Zeke

17-11-2008 15:02

@X "Zadziwiające, ile czasu i energii mają..." Popatrz na ilość i średnią długość postów pisanych przez tada czy innych FUDziarzy. "Zadziwiające też jest, jak bardzo narzekają na problem wirusów w Windows" Ktoś te Windowsy ma zainfekowane, i chyba nie sądzisz, że są to właśnie użytkownicy Linuksów? :) "a tutaj - ewidentnie polegają przy tworzeniu konta z ograniczonymi uprawnieniami." O kim mówisz? W Linuksie tworzenie tego konta jest dziecinnie proste, i działa. A może mówisz o użytkownikach Windowsów? "i piszę sobie spokojnie oprogramowanie pod Windows." I chwała ci za to - jak coś tam tworzysz pożytecznego, to nieważne pod jaki system.

x

17-11-2008 14:52

Zadziwiające, ile czasu i energii mają linuksowcy na pisanie tych swoich wypocinek :) Zadziwiające też jest, jak bardzo narzekają na problem wirusów w Windows - podobno są tacy oblatani we wszystkim, a tutaj - ewidentnie polegają przy tworzeniu konta z ograniczonymi uprawnieniami. W każdym razie - ja w wojenki się nie wdaję i piszę sobie spokojnie oprogramowanie pod Windows. I uważam, że akurat na to czas i energię jest sens poświęcać.

Zeke

17-11-2008 14:00

@tad Co minęło? Efektywność wirusów na systemy MS? Ilość dziur w IE? A propos słowa efektywność. Który z ośrodków o dużej mocy obliczeniowej używa systemów MS? :) Ostrożnie z takimi słowami, bo wtopisz jak z bezpieczeństwem serwerów MS.

tad

17-11-2008 13:56

@Zeke, było minęło. Liczy się efektywność a nie idealizm młodego bolszewika.

Mołot

17-11-2008 13:02

Nareszcie :) No, jeszcze tylko Sun Java Plugin dla przeglądarek.

Zeke

17-11-2008 12:52

@tad Dziur i problemów? Mówisz o tym, co w MS Windows było od zawsze? ;) A co do Flasha 10 - wreszcie na spokojnie będę mógł używać Ubuntu 64 bity, instalowanie dookoła świata zostaje tylko dla Skype :) .

tad

17-11-2008 12:41

nareście linuks też doczeka się kolejnego ciekawego źródła dziur i problemów.


Najnowsze

MAC, czyli ministerstwo reformowania rządzenia

Premier wspiera lojalnie w kryzysie najbliższego współpracownika, Michała Boniego, przyjmując na siebie atak oburzonych internautów podczas debaty o ACTA.

Nowe, unijne zamówienia publiczne

Komisja Europejska proponuje ważne zmiany prawa wspólnotowego w obszarze zamówień publicznych. Warto im się przyjrzeć bo to jeden z elementów nowej perspektywy finansowej UE. Warto zatem przyjrzeć się owej propozycji bliżej.

Bezpieczeństwo rządowych stron - analiza

Zespół zadaniowy ds. ochrony portali rządowych opublikował wytyczne. Trudno stwierdzić, że to najlepsze rekomendacje, jakie można było przy okazji zaistniałych ataków wypracować.

DEBATA: Kiedy walka polityczna w sieci przemienia się w cyberterroryzm?

Skuteczny atak cybernetyczny przyniesie opłakane skutki dla państwa i gospodarki. Boleśnie się o tym przekonaliśmy, gdy nie można było dostać się na strony internetowe najważniejszych instytucji w Polsce.

Czy MSW chce unieważnienia przetargu na pl.ID?

Rośnie ryzyko całkowitego unieważnienia przetargu na nowe dowody osobiste. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie firmy Sygnity, która nie zgadzała się na wydłużenie o trzy miesiące terminu składania ofert na dostawę blankietów nowych dowodów osobistych. Wydłużenie całego postępowania o trzy miesiące może spowodować skargi uczestniczących w nim firm, a w konsekwencji unieważnienie przetargu.

Garść rad dla roztropnego szefa IT

Trudne czasy w gospodarce to okres, kiedy szczególnego znaczenia nabiera hasło: Jak cię widza, tak cię piszą. Osłabienie rynku przekłada się na oszczędności w przedsiębiorstwie, a oszczędności najłatwiej szukać w działach, które, w opinii zarządu, nie są bezpośrednio związane z prowadzoną działalnością - czyli również w dziale IT.

Sprzeczne wizje e-dowodu

Koncepcja elektronicznego dowodu osobistego powstała w Polsce wiele lat temu. Starsze są koncepcje elektronicznego systemu świadczeń ochrony zdrowia. Mimo to, nadal są w trakcie budowy.

Rekomendacje


Serwisy IDG - Warunki obsługi - Kontakt - Redakcja - Regulamin - O nas - Polityka prywatności - Serwis zgodny z ASME
Reklama - Licencjonowanie treści
Computerworld Polska i Computerworld Polska online są znakami towarowymi IDG Poland SA.
© Copyright 2012 International Data Group Poland S.A. 04-204 Warszawa ul. Jordanowska 12 tel.(+4822)321-78-00 fax(+4822)321-78-88