Co hamuje projekty IT w administracji?

Polskie Towarzystwo Informatyczne oraz Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji na zamówienie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego przygotowały ekspertyzę dotyczącą realizacji projektów informatycznych w sektorze publicznym.

Wnioski zawarto w raporcie "Realizacja projektów informatycznych przez administrację publiczną na podstawie doświadczeń wynikających z wdrażania działania 1.5 SPO WKP". Pod lupę wzięto kilkanaście projektów, w tym. PESEL2, e-PUAP, e-Deklaracje.

Na podstawie analiz powstał katalog barier oraz katalog dobrych praktyk związanych z wdrażaniem rozwiązań IT w administracji. "Błędy w określaniu opisu przedmiotu zamówienia, błędy w formułowaniu wymagań w stosunku do wykonawców, błędy polegające na niewłaściwej reakcji zamawiającego na protesty, błędy przy ocenie merytorycznej wniosku o dofinansowanie" - to zdaniem ekspertów PTI i PIIT najczęstsze przyczyny stojące na przeszkodzie w realizacji projektów informatycznych.

Pełną wersja raportu zostanie przedstawiona na tegorocznym Forum Teleinformatyki (18-19.09) w Legionowie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200