Rośnie europejski rynek bankowości elektronicznej

Zdaniem firmy analitycznej Datamonitor, europejskie banki nadążają ze swoją ofertą za nowoczesnymi technologiami.

Europejskie banki wydały w minionym roku ok. 1 mln USD dziennie na wdrażanie systemów bankowości elektronicznej - wynika z raportu "The Future of E-Banking in Europe", przygotowanego przez brytyjską firmę Datamonitor. Ogółem na ten cel w 1999 r. wydano 362 mln USD.

Inwestycje podejmowane w budowę systemów bankowości elektronicznej nie maleją. Co więcej, możliwości tych systemów dorównują oferowanym przez nowe rozwiązania, zapewniając dostęp do elektronicznych oddziałów banków już nie tylko za pomocą komputerów osobistych, ale także specjalizowanych internetowych przystawek telewizyjnych i telefonów komórkowych. Autorzy raportu twierdzą, że w Europie do roku 2004 roczne wydatki na implementację różnych rozwiązań bankowości elektronicznej wzrosną czterokrotnie i osiągną wartość 1,4 mld USD.

W związku z szybkim rozwojem rynku handlu elektronicznego banki zaczynają mieć także pewne trudności z ciągłym rozbudowywaniem i dodawaniem nowych usług do swojej oferty. Aby rozwiązać ten problem, banki zaczęły poszukiwać wsparcia ze strony firm zewnętrznych. Dlatego też - wg Datamonitor - do 2004 r. 850 mln USD z przewidywanych na 1,4 mld USD wydatków na rozwój trafi do tych firm.

Liderami w bankowości elektronicznej w Europie są banki brytyjskie, które na ten cel w ub.r. wydały ok. 99 mln USD. Na drugim miejscu znajdują się Niemcy (88 mln USD), następnie Francja (69 mln USD).

Przewiduje się także, że w roku 2004 liderem tego segmentu rynku finansowego pozostanie Wielka Brytania, z wydatkami rzędu 395 mln USD. Na drugim miejscu uplasuje się Francja (271 mln USD), wyprzedzając Niemcy (243 mln USD).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200