15 najlepszych polskich projektów w Imagine Cup 2013

Znamy już 5 najlepszych projektów w każdej z trzech kategorii tegorocznej edycji Imagine Cup - Games, Innovation oraz World Citizenship. Najwięcej, bo aż 4 drużyny w finale reprezentują warszawskie uczelnie, pozostałe pochodzą z Rzeszowa, Gdańska, Poznania, Krakowa i Białwgostoku. Krajowe finały odbędą się 3 i 4 kwietnia. Zespoły zawalczą o tytuł drużyny narodowej, która będzie reprezentowała Polskę w finałach światowych w Petersburgu.

$"Tegoroczna odsłona Imagine Cup to projekty na bardzo wysokim poziomie, wykorzystujące to, co na rynku IT najbardziej innowacyjne - mobilność, rozszerzoną rzeczywistość (Augmented Reality), kody QR, NFC i chmurę Windows Azure. Polscy studenci znajdujący się zawsze bardzo wysoko w światowej czołówce konkursu i tym razem przygotowali wspaniałe projekty we wszystkich trzech kategoriach. Jestem pod ogromnym wrażeniem kreatywności i przedsiębiorczości polskich studentów. Jestem przekonany, że ich projekty zdobędą uznanie międzynarodowe podczas światowych finałów w Petersburgu, a to oznacza ekspresową drogę do sukcesu w branży IT i zbudowania własnej firmy" - powiedział Konstanty Młynarczyk, członek jury konkursowego.

W kategorii GAMES w finałowej piątce znalazły się zespoły:

1.FunLab - zespół z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie z projektem Little Physics. Jest to gra na Windows Phone, w której gracz musi zastosować prawa fizyki, aby pokonać kolejne etapy i zgromadzić jak największą liczbę atomów. W Little Physics wprawiamy w ruch kulkę i obserwując jej tor poruszania się odkrywamy prawa, które pomogą lepiej zrozumieć zjawiska zachodzące w realnym świecie, jednocześnie świetnie się bawiąc.

Zobacz również:

  • Firma OpenAI rozpisała konkurs bug bounty

2.MadAd - studenci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Politechniki Poznańskiej z projektem Fun Brush. To sposób na nauczenie dzieci poprawnego szczotkowania zębów. Używając specjalnie zaprojektowanej szczoteczki dzieci uczestniczą w grze na komputerze, tablecie lub smartfonie, a mycie zębów staje się dla nich przyjemną zabawą, a nie nudnym obowiązkiem.

3.Touch The Future Team reprezentowany przez studentów z WSIiZ Rzeszów i Politechniki Rzeszowskiej z projektem CityQuest - aplikacją na Windows Phone 8. CityQuest to rodzaj gry miejskiej wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość (Augmented Reality), QR kody, technologię zbliżeniową (NFC) oraz Windows Azure. Uczestnicy gry wypełniają kolejne misje wchodząc w realno-wirtualny świat i interakcje z innymi uczestnikami gry.

4.Vein Rush Team z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie prezentujący projekt Vein Rush - grę na Windows Phone. W tej grze edukacyjnej mamy do czynienia z ludzkim układem krwionośnym, który należy obronić przed bakteriami i wirusami za pomocą dostępnych w realnym świecie metod. Gracz musi się zorientować, którą z metod zastosować, aby pozbyć się danego wroga układu immunologicznego człowieka.

5.Ad Infinitum - studenci z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie przygotowali projekt Idea. To nie tylko gra, ale cały system wiążący ze sobą komputer, konsolę Xbox, sensor kontroli ruchu Kinect, platformę internetową oraz Windows Azure. A wszystko po to, aby pomóc ludziom zwalczać ich lęki i fobie, które tak silnie potrafią wpływać na obniżenie komfortu życia. Ta gra ma za zadanie zmniejszyć poziom stresu i wprawić gracza w dobry nastrój, a przez to usunąć źródło fobii.

W kategorii INNOVATION w finałowej piątce znalazły się zespoły:

1.ARTeam - zespół z Politechniki Rzeszowskiej z projektem ARSocial. Studenci stworzyli aplikację na Windows Phone, która wykorzystuje funkcje społecznościowe i rozszerzoną rzeczywistość (Augmented Reality). Dzięki niej można m.in. odnaleźć znajomych znajdujących się w okolicy, natknąć się na promocję czy skorzystać z interaktywnego, animowanego menu w restauracji.

2.Future Mind z Politechniki Gdańskiej - projekt Lumi Map. Aplikacja umożliwia łatwe poruszanie się po dużych obiektach takich jak lotnisko, szkoła czy centrum konferencyjne za pomocą QR kodów lub technologii zbliżeniowej (NFC).

3.Yellow Noodle Dog Team z Politechniki Gdańskiej - projekt Space Explorer. Encyklopedia wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej, po której można nawigować za pomocą ruchów rąk i gestów w technologii Kinect.

4.TapBoarders z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - projekt Multiboard. Technologia umożliwiająca granie w gry planszowe w kilka osób za pomocą mobilnych urządzeń typu smartfon czy tablet. Wystarczy zeskanować kod QR, aby stać się uczestnikiem gry i czerpać przyjemność ze spędzania czasu z przyjaciółmi w otoczeniu nowych technologii.

5.APPengers z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie - projekt Commutesurf. Aplikacja na Windows Phone dla pasażerów komunikacji miejskiej, którzy mogą informować innych użytkowników Commutesurf w jakim środku lokomocji się znajdują i jakie panują warunki na danej trasie. Aplikacja jest oparta na technologii geolokalizacji.

W kategorii WORLD CITIZENSHIP w finałowej piątce znalazły się zespoły:

1.Szerszenie z Politechniki Poznańskiej z projektem City Guard. Jest to aplikacja na Windows Phone, której zadaniem jest zapewnić użytkownikowi bezpieczeństwo w sytuacjach zagrożenia. Prosta w obsłudze aplikacja umożliwia zaalarmowanie o różnych rodzajach niebezpieczeństwa w zaledwie 5 sekund, a dzięki lokalizacji GPS reakcja odpowiednich służb może być szybka i trafiająca prosto do celu.

2.We are Rescue Team - reprezentanci Politechniki Gdańskiej z projektem Rescue Cloud. Rozwiązanie wykorzystujące Windows Azure Cloud do stworzenia systemu, w którym przechowywane są ważne medyczne informacje o użytkowniku. W sytuacji ratowania jego zdrowia lub życia lekarze bez względu na język, jakim się posługują, mogą w szybki sposób otrzymać wszystkie potrzebne informacje o pacjencie - jego chorobach, alergiach czy kontakcie do bliskich. Aplikacja na telefon została przygotowana z myślą o imprezach masowych, gdzie udzielenie pierwszej pomocy bywa często utrudnione.

3.Smart Gang - zespół z Politechniki Rzeszowskiej przygotował projekt Deresy. Jest to system raportowania zniszczonych obiektów w przestrzeni miejskiej, co przyczynia się do szybkiego ich naprawiania. Użytkownicy wysyłają w aplikacji zdjęcia połamanych ławek, zamalowanych pomników czy zaśmieconych chodników do portalu, a po drugiej stronie urzędnicy odbierają zgłoszenia i wysyłają ekipy interwencyjne. Projekt wykorzystuje funkcje geolokalizacji i Augmented Reality. Za zgłoszenia można zbierać punkty, które później są wymieniane na nagrody.

4.We Code For Food - zespół reprezentujący Politechnikę Białostocką przygotował projekt Smart Farm. Jest to zintegrowany system zarządzania przedsiębiorstwem rolniczym, mający na celu zmniejszenie kosztów produkcji żywności. Projekt oparty jest o aplikację na smartfona i komputer, która w czasie rzeczywistym optymalizuje trasę maszyn rolniczych i koszty zużycia paliwa.

5.W.A.N.T.E.D. - zespół z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, który jest autorem projektu HELP. Jest to aplikacja mobilna, dzięki której można nieść pomoc ofiarom trzęsienia ziemi czy innej klęski żywiołowej. Aplikacja wykorzystuje najnowocześniejsze technologie Microsoft oraz funkcje społecznościowe.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200