Polski oddział Suna rozwija usługi doradcze
- 08.02.2000, godz. 21:04
Sun Microsystems Poland utworzył dział - Sun Professional Services. Ma się on zajmować oferowaniem usług doradczych, w tym w zakresie wdrożeń systemów handlu elektronicznego.
Sun Microsystems Poland utworzył dział - Sun Professional Services. Ma się on zajmować oferowaniem usług doradczych, w tym w zakresie wdrożeń systemów handlu elektronicznego. W Polsce Sun ograniczał się dotychczas do usług w zakresie projektowania i dostarczania infrastruktury sprzętowej i systemowej. Zagadnienia dotyczące systemów MRP II/ERP i innych aplikacji zlecane były specjalistom zewnętrznym.
Polski oddział firmy chce wykształcić własne kadry i uniezależnić się od podwykonawców. W tym celu prowadzona jest intensywna współpraca z brytyjskim oddziałem Suna dotycząca szkoleń polskich pracowników. Przedstawiciele Suna przyznają, że w najbliższych miesiącach będą nadal wykorzystywać zewnętrznych konsultantów do zadań, które nie należą do kluczowych kompetencji firmy.
Obecnie Dział Professional Services liczy 4 osoby, a na jego czele stanęła Dorota Madajczyk, pracująca dotychczas w Sun Microsystems Poland na stanowisku kierownika działu technicznego wsparcia sprzedaży. Firma prowadzi aktualnie nabór specjalistów - do końca 2000 r. liczba pracowników działu powinna przekroczyć 10 osób.