Dell stawia na partnerów

Koncern zapowiada przejęcia mniejszych firm oraz systematyczne rozszerzanie kanałów pośredniej sprzedaży detalicznej.

Michael Dell potwierdził, że jego firma zainteresowana jest zakupem niezależnych producentów sprzętu komputerowego i jest gotowa na ten cel przeznaczyć znaczne środki. Byłaby to odpowiedź koncernu na działania innych dużych graczy, w tym niedawne przejęcie spółki Gateway przez Acer. "Sądzę, że konsolidacja w tym segmencie rynku będzie coraz szybsza. Jest ona korzystna dla dużych producentów, zwłaszcza dlatego, że potencjał wzrostu rynku przesuwa się w kierunku krajów rozwijających się. W ostatnich dwóch latach Dell przejął pięć firm, dwie działające w segmencie konsumenckim, jednego producenta oprogramowania oraz dwie firmy oferujące usługi. Były to względnie małe transakcje, ale spodziewam się, że wkrótce nastąpi pewne przyspieszenie tempa przejęć i wzrost ich wartości" - powiedział Michael Dell podczas konferencji prasowej w Tokio.

Wprowadzenie komputerów marki Dell do kanałów sprzedaży pośredniej przyniosło firmie wymierne korzyści. Michael Dell zapowiedział dalsze rozszerzanie tego systemu. "Można oczekiwać w ciągu roku lub dwóch lat, na wszystkich dużych rynkach światowych, Dell będzie miał niewielką liczbę kluczowych dystrybutorów zajmujących się obsługą kanałów sprzedaży detalicznej. Dzięki temu produkty firmy będą szerzej dostępne" - podsumował prezes Dell Inc.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200