Microsoft wchodzi w reklamy za 6 miliardów USD

Koncern z Redmond chce przejąć za 6 miliardów USD grupę agencji e-marketingowych aQuantive. Microsoft zamierza w ten sposób zwiększyć swoją obecność na polu nowoczesnych technik multimedialnych, takich jak wideo na żądanie (Video-On-Demand) czy IPTV (telewizja interaktywna).

Najbardziej znane produkty aQuantive to platforma Atlas Media Console oraz narzędzia Drive PM, które są używane przez wielu producentów reklam i wydawców. Firma jest także właścicielem agencji interaktywnej Avenue A/Razorfish.

"Dzisiejsza decyzja jest kolejnym krokiem na drodze naszej ewolucji sieciowej, poczynając od inwestycji w MSN, a kończąc na interaktywnych i multimedialnych platformach Xbox Live, Windows Live and Office Live wykorzystujących jednocześnie dominujące medium, jakim stał się internet" - przekonywał Steve Balmer, dyrektor wykonawczy Microsoftu, podczas oficjalnego ogłoszenia planów firmy.

Ostatnio widać ożywienie na rynku reklam sieciowych. Niedawno Microsoft chciał przejąć spółkę DoubleClick, ale w zamiarze tym uprzedziła koncern z Redmond spółka Google (transakcja warta 3,1 miliarda USD).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200