JEDYNA KONFERENCJA W POLSCE,
KTÓRA ŁĄCZY PERSPEKTYWĘ DYREKTORÓW I MENADŻERÓW HR I IT
2 DNI INTENSYWNEJ WYMIANY DOŚWIADCZEŃ, BOGATA FORMUŁA,
NAJCIEKAWSZE
CASE STUDIES
2 DZIEŃ KONFERENCJI TO INTERAKTYWNE
WARSZTATY, SESJE COACHINGOWE
I EKSPERCKIE

Dlaczego warto?

Z roku na rok rośnie liczba firm, które rywalizują w walce o najlepszych specjalistów IT i szukają sposobów na przyciągnięcie pracowników o unikalnych kompetencjach. Talenty IT to jedna z najbardziej poszukiwanych grup zawodowych nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Wg danych GUS, tylko w Polsce brakuje około 50 tysięcy specjalistów IT. Szybki wzrost technologii oraz prognozy pokazują, że deficyt będzie coraz większy. Jak zatem znaleźć, pozyskać, a przede wszystkim – utrzymać i umiejętnie zarządzać tą grupą pracowników, których umiejętności i zaangażowanie coraz częściej stanowią o przewadze konkurencyjnej firm? O tych zagadnieniach będziemy rozmawiali w czasie konferencji.

Zarządzanie Zespołami IT to jedyne tego typu wydarzenie w Polsce, które jest w całości poświęcone jest tematyce pozyskania, motywowania i utrzymania najlepszych specjalistów IT. W programie znajdą się najciekawsze case studies z Polskiego i zagranicznego rynku – zaprezentowane przez dyrektorów i menedżerów HR oraz szefów działów technologicznych, którzy współpracują z talentami IT. Drugiego dnia zaplanowaliśmy interaktywne warsztaty, by uczestnicy mogli zgłębić swoją wiedzę pod okiem ekspertów. Konferencji będą także towarzyszyć sesje coachingowe, strefy ekspertów, a także specjalne wydanie raportu poświęconego najlepszym praktykom zarządzania specjalistami działów technologicznych. Będzie to 4. edycja konferencji, która wpisała się w kalendarze największych i najszybciej rozwijających się firm IT i posiadających duże działy technologiczne.

jak pozyskać, motywować i utrzymać najlepszych specjalistów IT?
W programie m.in.:

TEMATY ZAPREZENTOWANE Z PERSPEKTYWY HR

  • Jak współpracować ze specjalistami z różnych kręgów kulturowych (specjalizacje, motywacja, współpraca)?
  • Jak ułożyć scieżki rozwoju talentów IT? Jak mierzyć ich rozwój?
  • Co realnie - w dobie niekończących się benefitów - jest atrakcyjne dla specjalisty IT?
  • Współpraca HR i IT. W jakich obszarach warto się uzupełniać, gdzie przejąć inicjatywę?
  • Gdzie szukać pracowników o unikalnych kompetencjach? Jakie kanały są najskuteczniejsze?
  • Outsourcing działów IT - jak uniknąć niebezpieczeństw i wykorzystać możliwości?
  • Jak wykorzystać ideę turkusowych organizacji w działach IT?

TEMATY ZAPREZENTOWANE Z PERSPEKTYWY IT

  • Jak współpracować z dużymi zespołami rozproszonymi i wielokulturowymi? Techniki, rozwiązania.
  • Jak ułożyć współpracę zespołów pracujących w Agile i Waterfall w ramach jednego produktu biznesowego?
  • Jak rozwijać wewnętrzną przedsiębiorczość swojego zespołu?
  • Jak zorganizować pracę zespołu, by być gotowym na odejście kluczowych pracowników?
  • Pokolenie Millenium i następne generacje - jak z nimi współpracować?
  • Jakie inspiracje można czerpać z innowacyjnych startupów i firm pracujących w holokracji?
  • Jak walczyć z komunikatami "prawie zrobione", "nie da się"?


Uczestnicy będą mieli możliwość dowolnego wyboru spośród zagadnień skupionych na HR oraz IT. W programie znajdą się: sesje wspólne, pogłębione ścieżki tematyczne i interaktywne warsztaty.


Konferencja łączy dwie perspektywy - HR oraz IT

Do udziału szczególnie zapraszamy:

  • Przedstawicieli działów HR

    • Dyrektorów personalnych, kierowników HR
    • HR Business Partnerów
    • Kierowników ds. Employer Brandingu
  • Osoby zarządzające działami IT

    • CIO
    • Dyrektorów i kierowników IT
    • Osoby zarządzające specjalistami lub działami IT

SWOIMI DOŚWIADCZENIAMI PODZIELĄ SIĘ M.IN.:

Grzegorz Albrecht

Strateg biznesu, Prezes, Albrecht&Partners

Sebastian Drzewiecki

Dyrektor Globalnego Centrum IT, GlaxoSmithKline

Łukasz Garczewski

Director of Engineering, Fandom powered by WIKIA

Izabela Jarosz

Dyrektor HR, Grupa Allegro

Sylwia Klusek

Talent Acquisition Manager, Oracle

Paweł Kowalczyk

Configuration Manager, Intel

Marcin Mazurek

Dyrektor Infrastruktury i Operacji IT, Grupa Allegro

Natalia Selinger

HR Manager, Luxoft

Patrycja Szostakowska

Head of HR, Brainly

Aleksandra Wiśniewska

HR Manager, Brainly

Artur Żebrowski

Dyrektor Biura Usług Informatycznych, PKO Bank Polski

PROWADZĄCY WARSZTATY:

Mirosław Smoczyński

Trener biznesu, STS - Szkolenia Treningi Symulacyjne

Rafał Mysiorek

Trener biznesu, STS - Szkolenia Treningi Symulacyjne

Victor Wekselberg

Psycholog organizacji, Dział Badań i Rozwoju, Instytut Gaussa

Dariusz Ambroziak

Partner zarządzający, Instytut Gaussa

Jagoda Gandziarowska-Ziołecka

Członek Zarządu, Dyrektor ds. Rozwoju Metody, Pracownia Gier Szkoleniowych

Monika Gorzelak

HR Business Partner, lider zespołu, Objectivity

Kalina Pasternak

HR Business Partner, Objectivity

Wojciech Królikowski

Experienced IT Manager, Objectivity

Krzysztof Raś

Managing Director, Member of the Board, Grid Dynamics Poland

PRELEGENCI ZAPRASZAJĄ NA KONFERENCJĘ

SPRESONALIZUJ PROGRAM DRUGIEGO DNIA KONFERENCJI - WARSZTATY

Drugiego dnia konferencji (31 stycznia) uczestnicy wybiorą interesującą ich tematykę i zgłębią swoje umiejętności pod okiem ekspertów. Wśród tematów znajdują się najważniejsze zagadnienia dedykowane dyrektorom i menedżerom działów IT i HR m.in.:


Warsztaty są częścią konferencji – nie są dodatkowo płatne.
UWAGA
ze względu na interaktywny charakter tej części, liczba miejsc na poszczególne warsztaty jest ograniczona do 25 lub 30. Zarejestruj się już dziś, by zarezerwować miejsce w wybranej ścieżce.


WARSZTAT 1
Jak zwiększać zaangażowanie w zespole? Mechanizmy z gier
wykorzystane w zarządzaniu.

Zainspirowanie się światem gier ma ogromne znaczenie dla zarządzania zespołami, szczególnie w przypadku pokolenia Y, które bardziej niż inni potrzebuje powodu do zaangażowania, wykraczającego poza benefity finansowe. W czasie warsztatu pokażemy narzędzia motywowania zaczerpnięte ze świata strategicznych gier on-line, w którym to świecie ludzie nie tylko angażują się w żmudne działania przez kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt godzin w tygodniu, ale też płacą za to, żeby móc to robić. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wykorzystać mechanizmy gier w swoich zespołach
– zapraszam na warsztat!

Jagoda Gandziarowska-Ziołecka, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Rozwoju Metody, Pracownia Gier Szkoleniowych

Menedżerowie cały czas szukają sposobów na to, by skuteczniej angażować swoje zespoły i zarażać pasją do realizacji wspólnych celów. To z takimi pracownikami, organizacje osiągają najlepsze wyniki i tworzą innowacyjne produkty. Prawdziwe wyzwanie pojawia się jednak, gdy zamiast atmosfery rozwoju, pojawia się presja czasu, oczekiwanie wysokiej jakości wyników, a naszym zadaniem jest zaangażowanie pracowników np. z tzw. pokolenia Y lub posiadających unikalne kompetencje, którzy mogą wybierać spośród najróżniejszych ofert i których trudno utrzymać w firmie. W czasie warsztatu pokażemy Państwu jak przełożyć mechanizmy występujące w grach do budowania zaangażowania pracowników.

DLACZEGO WARTO?

Celem warsztatu jest pokazanie jak skutecznie motywować siebie i innych oraz jak zwiększać zaangażowanie w swoich zespołach. Program wykorzystuje wyniki badań opracowane na Uniwersytecie Stanforda, wprowadzając metodologię 9 czynników zaangażowania – praktycznego narzędzia motywowania ludzi i zespołów.

Podczas warsztatu:

  • Przyjrzysz się wyzwaniom w pracy zespołu, od którego wymaga się wysokiej jakości wyników przy dużej presji czasu. Sprawdzisz jak jasno określony cel, natychmiastowy feedback czy gradacja trudności wpływają na zespół i jego skuteczność.
  • Sprawdzisz jaki jest Twój styl angażowania – jakim jesteś typem gracza, jakich graczy masz w swoim zespole i co motywuje poszczególne typy.
  • Przeanalizujesz współpracę ze swoim zespołem i dowiesz się jak możesz zwiększyć jego zaangażowanie.
  • Zainspirujesz się nowym podejściem do motywowania i angażowania, dopasowanym do specyfiki pracy z młodymi ludźmi.
  • Poznasz techniki związane ze zwiększeniem zaangażowania w zespole według koncepcji 9 czynników;  np. narzędzia udzielania informacji zwrotnej (metoda białych i czarnych pereł); matryce do podsumowywania projektów pozwalające na konstruktywne wyciąganie wniosków z doświadczeń, proste techniki budowania przynależności do zespołu i firmy w codziennej pracy.

Maksymalna liczba uczestników: 25

WARSZTAT 2
Jak rozliczać swój zespół z wykonanych zadań?
Wymagania vs. rzeczywistość. (kolejna odsłona warsztatu)

Prezentujemy Państwu kolejną odsłonę warsztatu, który przeprowadziliśmy na ubiegłorocznej konferencji Zarządzanie Zespołami IT. Temat spotkał się z ogromnym zainteresowaniem szefów IT i HR, dlatego ponownie zapraszamy na sesję  – poszerzoną o dodatkowe case studies z branży IT oraz skupioną na najważniejszych aspektach efektywnego feedbacku. Podczas warsztatu, na podstawie interaktywnych zadań, pokażemy jak rozmawiać ze specjalistami IT, aby wymagać i jednocześnie motywować. Zaprezentujemy narzędzia komunikacyjne, które pomogą Państwu usprawnić feedback tak, by był bardziej efektywny. Zapraszamy serdecznie!

Rafał Mysiorek, Trener biznesu, STS - Szkolenia Treningi Symulacyjne
Mirosław Smoczyński, Trener biznesu, STS - Szkolenia Treningi Symulacyjne

Każdy menedżer IT spotyka się z sytuacją, gdy dobry specjalista, którego ma w zespole realizuje swoje zadanie „prawie dobrze”, na 80%. Ma wówczas dylemat – reagować czy nie. Z jednej strony chce, aby zadanie zostało zrealizowane w 100%. Z drugiej nie chce zdemotywować lub wręcz stracić dobrego pracownika. Niektórzy szefowie nie reagują. Inni zapraszają na trudne rozmowy, z których pracownicy wychodzą zniechęceni, dalej nie wiedząc, o co chodzi szefowi. To szkolenie dostarcza odpowiedzi na pytanie: Jak skutecznie przekazać feedback, aby zadania były realizowane spójnie z oczekiwaniami i nie zdemotywować specjalistów?

DLACZEGO WARTO?

Celem warsztatu jest wypracowanie efektywnego komunikatu zwrotnego, tak aby wskazywał kierunki do rozwoju i był motywujący. W trakcie warsztatu wykorzystamy nagranie przykładowej rozmowy menedżera ze specjalistą IT. Analizując jej przebieg, wspólnie zbudujemy efektywny sposób prowadzenia rozmowy. Warsztat poprowadzi dwóch doświadczonych trenerów, dzięki czemu każdy uczestnik będzie mógł przećwiczyć nowe umiejętności. 

Podczas sesji dowiesz się:

  • Jak doprecyzować cele rozmowy ze specjalistą i jak dobrać skuteczne sposoby postępowania.
  • Jak wyglądają mechanizmy komunikacyjne, które sprzyjają motywowaniu oraz budowaniu postawy świadomości i odpowiedzialności specjalistów IT.
  • Przeanalizujesz przykładowe przypadki najczęstszych trudności komunikacyjnych w zespołach IT.
  • Przetrenujesz umiejętności komunikacyjne, z możliwością dostosowania do realnych sytuacji we własnym zespole.

Uczestnicy III edycji Zarządzanie Zespołami IT o warsztacie:

  • „Jestem pod wrażeniem, że w tak krótkim czasie udało się omówić kilka tematów, zainteresować i jeszcze zaszczepić złote myśli – m.in. tym, jak łatwo zdemotywować pracowników. Dobre, szybkie tempo, zrozumiałe dla obiorcy.”
  • „Bardzo twórczy warsztat, rozszerzenie wiedzy.”
  • „Świetna możliwość wymiany doświadczeń. Warsztat poprowadzony bardzo dynamicznie, wymagający interakcji.”

Maksymalna liczba uczestników: 25

WARSZTAT 3
Jak utrzymać jakość współpracy, która przekłada się na wymierne efekty?
Warsztat na podstawie podejścia evidence-based.

Sukces w biznesie coraz mniej zależy od środków finansowych, technologii czy pozycji rynkowej. Coraz większego znaczenia nabiera sprawność organizacyjna, która wymaga odpowiedniego poziomu kooperacji. Współpraca zadziała najskuteczniej, gdy cele zespołowe są zbieżne z celami indywidualnymi, członkowie zespołu podobnie interpretują wyniki tego co się dzieje w zespole, poprawiają wzajemną wiedzę i zwiększają zgodności celów zespołowych z celami organizacyjnymi – o tym jak ją osiągnąć, pokażemy w czasie warsztatów. Zapraszamy!


Dariusz Ambroziak, Partner zarządzający, Instytut Gaussa
Victor Wekselberg, Psycholog organizacji, Instytut Gaussa

Jak utrzymać jakość współpracy, która przekłada się na wymierne efekty? Na to pytanie odpowiemy podczas interaktywnego warsztatu. Zaprezentujemy koncepcję CTG Instytutu Gaussa, opartą na podejściu evidence-based, która pozwala identyfikować i usuwać bariery oraz zwiększać efektywność współpracy. Koncepcja pokazuje na czym polegają trudności w optymalnym spełnianiu swojej roli w organizacjach przez działy IT i jak je usuwać. W czasie sesji 3 lub 4 zespoły będą pracować nad konkretnym zadaniem i w praktyce przekonają się, że bez odpowiedniego poziomu współpracy zadanie będzie trudne do wykonania… a może część rozwiązań warto podpatrzeć od najlepszych – np. styl gry F.C. Barcelona? 

DLACZEGO WARTO?

Celem sesji jest dostarczenie uczestnikom spójnej koncepcji współpracy wewnątrz i pomiędzy zespołami, by minimalizować ryzyko zbyt niskiego poziomu. Na podstawie interaktywnych zadań, uczestnicy rozłożą zjawisko współpracy na poszczególne elementy, by zbadać najczęstsze przyczyny złej kooperacji i im przeciwdziałać.

Podczas sesji:

  • Poznasz praktyczne zastosowanie koncepcji pracy w grupie oparta o współdziałanie.
  • Sprawdzisz kiedy współpraca jest udana, a kiedy nadal wymaga usprawnień – jak zmierzyć potencjał współpracy w poszczególnych zespołach.
  • Dowiesz się jak identyfikować i mierzyć bariery we współpracy.
  • Poznasz narzędzia i metody zwiększania współpracy w zespole i pomiędzy zespołami i jak oceniać efekty pracy zespołów w relacji do potencjału współpracy w zespole.
  • Dowiesz się jak zbudować kompetencje behawioralne i jak je wykorzystać w praktyce

Maksymalna liczba uczestników: 25

WARSZTAT 4
HR i IT w służbie pozyskania i utrzymania
najlepszych talentów IT w organizacji.

Warsztaty oprzemy na naszym doświadczeniu i wypracowanych przez ostatnie kilka lat dobrych praktykach. W pracy warsztatowej użyjemy realnych przypadków z „naszego podwórka” i sytuacji, w których szukaliśmy rozwiązań nie mając narzuconych z góry procedur i polityk. Pracując na problemach uczestników warsztatów, spojrzymy na nie przez pryzmat stosowanych przez nas rozwiązań, zarówno tych, które okazały się sukcesem jak i tych, które zakończyły się klapą. Ten warsztat będzie okazją do wymiany doświadczeń wśród menedżerów działów HR i IT. Zapraszamy!


Monika Gorzelak-Bieńko, HR Business Partner, Objectivity
Kalina Pasternak, HR Business Partner, Objectivity
Wojciech Królikowski, Objectivity

Większość dużych, ogólnoświatowych organizacji wychodzi dziś z założenia, że pozyskanie, rozwijanie i utrzymanie w firmie utalentowanych pracowników jest jednym z najistotniejszych zadań – zwłaszcza w kontekście specjalistów z działów technologicznych, które często stanowią o przewadze konkurencyjnej firm. W dzisiejszych czasach nikt już nie pyta o to czy HR-owiec jest potrzebny. Jeśli chcemy się skupić na kluczowym potencjale firmy, jakim są ludzie, musimy mieć sprawnie działający zespół HR-owy, który wspólnie z biznesem i IT stworzy spójne, atrakcyjne i umożliwiające rozwój talentów miejsce pracy. Zatem, jak stworzyć model współpracy HR-IT, który przyniesie maksimum korzyści? Temu właśnie zagadnieniu chcemy poświęcić warsztaty.

DLACZEGO WARTO?

W czasie warsztatów przeanalizujemy kluczowe obszary zarządzania specjalistami IT, by stworzyć efektywną współpracę działów HR i IT w różnych typach organizacji. Zastanowimy się gdzie i jakie rozwiązania przyniosą najlepszy efekt (np. czy rekrutacja to wyłącznie domena HR?), by – dzięki interaktywnym  zadaniom – pokazać inne niż dotychczas rozwiązania, które można wdrożyć w organizacji.

Obszary, na których będziemy pracować:

  • Jak zrozumieć swoje potrzeby, podział zadań pomiędzy HR Biznes Partnerem a Managerem?
  • Jakie są najczęstsze problemy we współpracy i metody radzenia sobie z nimi?
  • Jak odpowiedzieć na niezwykle konkurencyjną sytuację na rynku pracy?
  • Jak rozwijać talenty i nowych liderów?
  • Narzędzia w budowaniu zespołu – jakie i jak używać?
  • KPI – czy są potrzebne? Jakie dane mogą ułatwić nam współpracę?
  • Sukcesja – co zrobić, żeby planowanie potencjalnego zastępcy weszło w krew?

Maksymalna liczba uczestników: 30

WARSZTAT 5
Międzynarodowa korporacja, dynamiczny startup czy… kultura organizacji?
Co przyciągnie najlepszych specjalistów do Twojej firmy?

Zapraszam na praktyczny warsztat, którego celem będzie znalezienie sposobów na poprawienie wydajności organizacji i przełożenie ich na zwiększenie zaangażowanie pracowników i wzrost lojalności. Sesję oprę o swoje doświadczenia z wielu organizacji: Motorola Solutions, Sabre Holdings, Luxoft, czy w końcu Grid Dynamics – a także o praktyki i doświadczenia uczestników. Oprócz interaktywnych ćwiczeń, nie zabraknie miejsca na wymianę doświadczeń, burzę mózgów i inspirujące rozmowy. Zapraszam!

Krzysztof Raś, Managing Director, Grid Dynamics

Czasy globalizacji i międzynarodowych korporacji przyniosły ze sobą ustandaryzowanie procesów i procedur, wedle których działają organizacje. Uniwersalne rozwiązania przestają być jednak panaceum na każdy problem. Liderzy wskazują, że największym wyzwaniem w ich firmach jest zarówno znalezienie, ale również utrzymanie odpowiednich ludzi. Jeśli kluczowe osoby odchodzą – może być to oznaka złej kultury organizacji.

DLACZEGO WARTO?

W czasie warsztatu przeanalizujemy prawdziwe przypadki i praktyki różnych typów organizacji – dużych korporacji, innowacyjnych startupów, czy centrów outsourcingowych. Porównamy sposoby działania – co w określonych warunkach pozwoliło zbudować efektywną kulturę organizacyjną, a co wywołało efekt przeciwny. Zastanowimy się co można wykorzystać na swoim podwórku. Warsztat dla tych, którzy doświadczyli potknięć w procesie budowania organizacji oraz chcących wyciągnąć wnioski z doświadczeń innych firm.

Podczas sesji:

  • Dowiesz się jakie kluczowe czynniki stanowią o sile kultury organizacyjnej w organizacjach IT.  
  • Przyjrzysz się kulturze w swojej własnej organizacji – przeanalizujesz obecny stan kultury organizacyjnej w swojej firmie i określisz poziom, do którego będziesz chciał dążyć z jej rozwojem.
  • Zainspirujesz się wdrożonymi pomysłami w innych firmach.

Maksymalna liczba uczestników: 30

TAK WYGLĄDAŁY POPRZEDNIE EDYCJE

1899 zł netto

Przy zgłoszeniu do

9 grudnia 2016

2199 zł netto

Przy zgłoszeniu do

20 stycznia 2017

2499 zł netto

Przy zgłoszeniu po

21 stycznia 2017

Regent Warsaw Hotel
ul. Belwederska 23 w Warszawie

Uczestnicy konferencji Computerworld Zarządzanie zespołami IT mają zapewnione preferencyjne stawki za nocleg
w Regent Warsaw Hotel - 30% zniżki od aktualnie obowiązującej ceny.

Promocyjne ceny dla uczestników obowiązują na hasło „ZESPOŁY IT”.
Tel. do rezerwacji: 22 558 1233.

Uwaga: oferta aktualna w miarę dostępności wolnych pokoi. Zachęcamy do szybkiej rezerwacji.

Organizator

Partner Srebrny

Patronat

Patroni medialni

Jesteśmy do Państwa dyspozycji:



Aleksandra Zygarska
Tel. 662 287 872
Aleksandra_Zygarska@idg.com.pl

Klaudia Kałuska
Tel. 662 287 865
Klaudia_Kaluska@idg.com.pl

Patrycja Gielecińska
Tel. 662 287 833
Patrycja_Gielecinska@idg.com.pl

Sebastian Watras
Tel. 662 287 730
Sebastian_Watras@idg.com.pl

Elżbieta Olszewska
Tel. 662 287 909
Elzbieta_Olszewska@idg.com.pl

Anna Głowacka
Tel. 662 287 906
Anna_Glowacka@idg.com.pl

Anna Dubrawska
Tel. 662 287 830
Anna_Dubrawska@idg.com.pl