WYBRANE PREZENTACJE FORUM JAKOŚCI SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH:
W ciągu kilku ostatnich latach byliśmy świadkami coraz większej presji na dostosowanie procesu rozwoju oprogramowania do wymogów standardów jakości, m.in. w kwestii bezpieczeństwa danych związanych z obsługą transakcji kartami płatniczymi (PCI DSS), bezpieczeństwa funkcjonalnego (IEC 61508 i pochodne), jakości jako takiej (ISO / IEC 9126) i dobrych praktyk. Czy krążące w branży opinie o uciążliwości zadań związanych z zapewnianiem jakości są prawdziwe, czy to tylko mit. A jeśli nie mit- to czy istnieją sposoby, aby złagodzić niepożądane skutki uboczne?
Michał Rozenau, Senior Software Engineer w Parasoft SA
W SESJI ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ m.in.
Jakość systemów informatycznych jest zagadnieniem krytycznym dla banku. Błędy lub niedostępność systemów IT banku mogą prowadzić do bardzo poważnych konsekwencji finansowych lub wizerunkowych. Prezentacja pokazuje sposób wytwarzania oprogramowania dla potrzeb banku Nordea oraz najważniejsze wyzwania w zwiększaniu jakości tych systemów. Obrazuje również praktyczne sposoby rozwiązywania problemów jakościowych, takie jak poprawianie współpracy z klientem, automatyzację testów, redukcję długu technologicznego, organizację drugiej linii wsparcia, tworzenie bazy wiedzy, wprowadzanie standardów.
Stanisław Matczak, kierownik zespołu zajmującego się optymalizacją oraz R&D w systemach IT banku Nordea
W czasie wystąpienia słuchacze będą mieli okazję zapoznania się z propozycją adaptacji sprawdzonych metod zapewnienia oraz kontroli jakości w relatywnie nowym obszarze jakim są aplikacje na urządzenia mobilne. Prelegenci przedstawią analizę warunków biznesowych, użytkowych oraz technicznych aplikacji mobilnych oraz wykorzystają klasycznym modelu jakości pochodzącym z normy ISO 9126 do zbudowania modelu jakości aplikacji mobilnych. W części praktycznej, kończącej wystąpienie, zostaną zarysowane narzędziowe możliwości wsparcia kontroli jakości w środowisku mobilnym.
Tomasz Osojca, CORRSE
Prezentacja omówi jedną z metodyk udoskonalania testów - Test Process Improvement. Zaprezentuje, jak wykorzystując to narzędzie można ocenić stan aktualnie wdrożonego procesu testowego w organizacji - wskazać mocne i słabe strony procesu. Dodatkowo zaprezentuje, jak wykorzystać ta metodykę, by usprawnić Proces Testowy i zwiększyć efektywność testów w organizacji.
Monika Braun, Software Mind
Aspekty związane z cyklem wytwarzania oprogramowania - projektowanie, implementacja, testy, itp.Z prezentacji można się będzie dowiedzieć o zarządzaniu zespołem w różnych lokalizacjach oraz o metodykach projektowych (scrum). Poruszone będą aspekty mobilne (strona "lekka" serwisu - m.sport.pl i aplikacja SportLive"). Omówiony zostanie także temat jakości oprogramowania (w tym przeglądy kodu) oraz aspekty wydajnościowe i bezpieczeństwa serwisu Sport.pl charakteryzującego się kilkoma milionami odsłon dziennie.
Jakub Kaczmarski, Dyrektor ds. Rozwoju Oprogramowania Gazeta.pl w Agora SA
Dokładna definicja i specyfikacja wymagań dotyczących oprogramowania to bardzo istotny czynnik decydujący o końcowym sukcesie projektu. Rzetelnie opisane zapotrzebowanie, mechanizmy oprogramowania oraz cele bardzo ułatwiają pracę i warunkują powodzenie. Praktyka zmusza jednak często do weryfikacji założeń już w trakcie pracy. Podczas prezentacji poruszone zostaną zagadnienia ustalania, tworzenia oraz modyfikacji specyfikacji technicznych i funkcjonalnych w projektach tworzenia oprogramowania.
Paweł Szczepaniak, Wspólnik, Netmaszyna
W SESJI PROJECT MANAGEMENT W KONTEKŚCIE JAKOŚCI m.in.
Jak "przejść na SCRUM" zachowując ciągłość pracy? Jaka jest droga testowania w tej przygodzie?
Jest mnóstwo faktów i mitów odnośnie tranzycji organizacji w stronę SCRUMa - prezentacja na przykładach realnych projektów pokaże, w czym SCRUM może pomóc, a w czym jemu będzie trzeba pomagać. Przyjrzymy się rzeczywistości z trzech perspektyw - developera, QA i menadżera.
Piotr Nabielec, http://blog.nabielec.com
Prezentacja pokaże zalety i potykacze w trakcie wdrażania i stosowania SCRUMa w projektach informatycznych. Zaprezentuje korzyści biznesowe, które Zespół SCRUMowy oraz Interesariusze uzyskają już po pierwszym sprincie. Pokaże także wagę Product Ownera i SCRUM Mastera oraz zaproponuje, w jaki sposób w Zespole Developerskim mogą odnaleźć się pracownicy niemający umiejętności T-shaped.
Monika Braun, Software Mind
Zasadniczym celem ING Banku Śląskiego, który wynika z jego strategii, jest dostarczanie zintegrowanych usług finansowych oraz zachowanie charakteru banku zorientowanego właśnie na klienta. Dokładnie rok temu, uruchomiliśmy inicjatywę, która okazała się niezwykle istotnym czynnikiem wspierającym realizację tego celu – transformację agile. Jako narzędzie, wybraliśmy metodę Scrum, która stwarza szczególną przestrzeń dla innowacji. Zmniejsza dystans pomiędzy IT, a Biznesem. Daje większą transparentność, i możliwość szybkiego reagowania na zmiany. Eliminuje stratę i ułatwia komunikację. Ale także dużo wymaga, zwłaszcza na poziomie organizacji. Przeprowadzona inicjatywa swoim zasięgiem objęła blisko 300 osób – pracowników Pionu IT. Podczas wspólnej prezentacji opowiemy Państwu, jak do tego doszło. Przedstawimy kolejne etapy transformacji. Pokażemy pierwsze wyniki oraz wyciągnięte wnioski.
Ludmiła Pisiewicz, Dyrektor Departamentu Rozwoju Aplikacji, ING Bank Śląski
Mariusz Chrapko, Agile Coach, Trener i Konsultant Zarządzania, Kugler Maag Cie
W SESJI TESTOWANIE m.in.
Omówienie zasad tworzenia dokumentacji zgodnej z rozporządzeniem ministerialnym nt. testów akceptacyjnych w oparciu o narzędzie uniTestManager.
Rozporządzenie w sprawie testów akceptacyjnych narzuca wzory dokumentów związanych z procesem testowania. W trakcie prezentacji przedstawione zostanie autorskie rozwiązanie, które integruje system zarządzania zadaniami i błędami (JIRA) z modułem zarządzania treścią przypadków testowych oraz wyników i realizuje wymagania rozporządzenia.
Robert Hospodarysko, Inżynier Testów Unizeto Technologies
SESJE WARSZTATOWE:
Piotr Ślęzak, CORRSE
PONADTO W PROGRAMIE:
Zagadnienie motywacji do pracy i realizacji zadań projektowych to jedno z największych wyzwań przełożonego. Coraz częściej - szczególnie w środowiskach profesjonalnych - okazuje się, że zwykłe motywatory finansowe nie są wystarczająco skuteczne. W czasie wystąpienia przeprowadzona zostanie analiza potrzeb programistów jako pracowników i pojawią się propozycje mechanizmów budujących ich zaangażowanie.
dr Olgierd Annusewicz, Uniwersytet Warszawski
Zarządzanie to w 90% komunikacja. To nie byłoby takie straszne, gdyby nie to, ze spora jej część nie jest prawdziwa. Oficjalnie nie mamy problemów, nie mamy słabości, a błędy są "innowacyjnym podejściem do wymagań klienta”.
Dlaczego tak się dzieje? Co zrobić, żeby wiedzieć jak jest naprawdę? Jak zbudować zespół, który skupia się na pracy, a nie polityce?
Mariusz Kapusta, PMP Ekspert Zarządzania Projektami
Eliminowanie zbyt dużej ilości zadań i projektów, które realizujemy bez sensu lub zbyt wielu zadań w samych projektach.
Mariusz Kapusta, PMP, Ekspert Zarządzania Projektami
Regulamin
© Copyright 2024 International Data Group Poland S.A.
00-131 Warszawa, ul. Grzybowska 2/44
tel. +48 22 3217800