Dlaczego naprawdę potrzebujemy przyrostowego rozwoju produktu?

“Small batches have lower risk, are less expensive and they produce faster results. They accelerate learning.”

Jakie są powody by realizować wdrożenie przyrostowe, tzn. małymi kawałkami produktu posiadającego wartość biznesową? Dlaczego nie wystarcza podejście „wdróżmy całość na koniec projektu”? Wiele organizacji przechodzących zwinną transformację oczekuje od zespołów pracy w sprintach, ale niedostatecznie mocno postawione jest oczekiwanie związane z koniecznością jak najszybszego wdrożenia przynajmniej części wartości biznesowej i pozostawienia miejsca na ewentualne adaptowanie się do odkrywanych nowych wymagań lub zmieniającego się rynku.

Warsztaty są skierowane do Product Ownerów, menedżerów działów IT i biznesowych. Na bazie ćwiczeń, które były realizowane przy szkoleniach i warsztatach napędzających transformację zwinną w mBanku, rozwiniemy zagadnienia związanym z przyrostowością produktu i pokażemy jak realizować wdrożenia przyrostowe.

CEL WARSZTATÓW:

Uczestnicy przekonają się jak, dzięki modelowi iteracyjno-przyrostowemu, osiągnąć znacznie szybszy zwrot z inwestycji i możliwość udoskonalenia rozwiązania w trakcie odkrywania rzeczywistych wymagań. Usłyszą od innych uczestników i prowadzącego inspirujące historie o projektach, które były robione w pełni w zwinny sposób, ze zmieniającymi się wymaganiami i spełnioną prawdziwą potrzebą klienta. Dodatkowo:

  • Product Owner i członkowie zespołów dowiedzą się jakie metody zastosować w swoich pracach.
  • Menedżerowie biznesowi i IT poznają nowe metody i podejścia, które mogą zacząć je wprowadzać w swojej firmie oraz postawić nowe oczekiwania swoim zespołom.

Powyższe doświadczenia zostaną porównane przez prowadzącego z koncepcją Lean Product Development, w szczególności aspektami związanymi z ryzykami, kosztami i korzyściami z redukowania batch size (porcja pracy realizowana jednocześnie). Uczestnicy poznają też konkretne ćwiczenia porównujące różne modele dostarczania, które mogą potem odtworzyć w realiach swojego zespołu, grupy PO czy managementu.

KLUCZOWE KORZYŚCI UDZIAŁU W WARSZTATACH:

  • porównają różnice pomiędzy podejściem planistycznym a adaptacyjnym i przyrostowym do rozwoju produktu.
  • przekonają się na „własnej skórze” jak trudne jest przekazywanie sobie wymagań i dowiedzą się dlaczego tak konieczne jest regularne weryfikowanie poprawnego zrozumienia swoich potrzeb pomiędzy zespołem a biznesem i interesariuszami biznesowymi.
  • rozwiną tematykę skupiania się na najważniejszych featurach produktu i skutkach braku takiego skupiania. Poznają przyczyny braku skupiania się i limitowania pracy w toku oraz o tym, jak to podejście uzyskać przy pracy nad produktem.
  • poznają ryzyka jakie wiążą się z brakiem przyrostowego dostarczania produktu i powody, z których aktualnie w wielu organizacjach takie podejście jest trudne w wykorzystaniu.
  • poznają wzajemne doświadczenia i wypracują konkretne techniki i możliwe rozwiązania do zaimplementowania w swoich środowiskach pracy.

PROGRAM WARSZTATÓW:

8.30 – 9.00 Rejestracja uczestników, poranna kawa
9.00 – 11.00 Część wprowadzająca, ćwiczenie „Zamki dla milionera”
  • Rozpoczęcie warsztatów, wymiana doświadczeń, zebranie oczekiwań uczestników.
  • Różnice pomiędzy podejściem planistycznym a adaptacyjnym i przyrostowym.
  • Porównanie podejść i ich zastosowania w organizacjach.
11.00 – 11.30 Przerwa na kawę
11.30 - 13.00 Rozwinięcie, ćwiczenia „Obrazkowy głuchy telefon”, „Obracanie klocków”
  • Aspekty przekazywania wymagań, jak ułożyć współpracę pomiędzy zespołem, biznesem i interesariuszami biznesowymi.
  • Skupianie się na najważniejszych featurach produktu i braki skupiania.
  • Analiza podejść przy pracy nad produktem.
13.00 – 14.00 Przerwa na lunch
14.00 – 15.15 Wdrożenie nowego podejścia, ryzyka
  • Jakie są ryzyka braku dostarczania produktu przyrostowo?
  • Z jakiego powodu to podejście obecnie bywa trudne?
15.15 – 15.30 Przerwa na kawę
15.30 – 17.00 Najlepsze praktyki, wymiana doświadczeń
  • Jakie praktyki warto stosować, by skutecznie realizować podejście przyrostowe?
17.00 Zakończenie warsztatów

Jakub Szczepanik

Wicedyrektor ds. Optymalizacji Procesów IT, Lead Agile Coach, mBank

Propagator zwinnego podejścia w IT mBanku, gdzie szkoli i wspiera zespoły rozpoczynające korzystanie ze Scruma. Wcześniej w Grupie Allegro, gdzie był odpowiedzialny za wspieranie agile w zespołach projektowych. Z sukcesami wspierał transformację na scruma w zespołach rozwijających allegro.pl, agito.pl i payu.pl a potem z podległym sobie zespołem agile coachów zajmował się wspieraniem zespołów korzystających ze scruma i kanbana od kilku lat.

Ma doświadczenie jako Scrum Master (ponad rok w roli SM w projekcie ms.allegro.pl, podobnej długości zaangażowanie w rolę SMa w projektach zmian organizacyjnych i zespole scrumowym niesoftware’owym). Ma też wcześniejsze doświadczenia w bardziej tradycyjnych rolach – szereg projektów prowadzonych w roli Project Managera i Analityka Biznesowego (wśród najważniejszych m.in. udział w projekcie zmiany layoutu allegro.pl w 2009 roku).

Posiada certyfikaty Certified Scrum Professional i Professional Scrum Product Owner.

Koszt udziału:

  • dla uczestników konferencji Agile w biznesie - 399zł netto
  • dla osób, które nie uczestniczą w konferencji Agile w biznesie - 999zł netto
Maksymalna liczba uczestników:
30