10 narzędzi, które sprawią, że będziesz guru mediów społecznościowych
- Computerworld,
- 28.01.2015
Chcesz być mistrzem mediów społecznościowych, ale jesteś zagubiony pośród wielu dostępnych narzędzi? Oto 10 rozwiązań, które pomogą Ci zarządzać indywidualnymi lub firmowymi kontami społecznościowymi bez wydawania fortuny.
Bitly to prawdopodobnie najbardziej znany serwis skrócający adresy internetowe. Serwis pomaga utrzymać łącza twoich kont społecznościowych w sposób staranny i solidny. Poza podstawową funkcjonalnością serwis tworzy analizy w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można śledzić aktualne kliknięcia w skrócone linki. Co ważniejsze, usługa umożliwia nadanie jednej niestandardowej nazwy domeny – także możesz skrócić swój adres URL w ten sam sposób, w jaki robią to gracze odnoszący większe sukcesy, m.in. nyti.ms (New York Times) czy econ.st (The Economist).
Buffer to jeden najbardziej dostępnych i popularnych serwisów planowania wiadomości do mediów społecznościowych. Za pomocą serwisu można udostępniać treści i harmonogram, a także posty na kontach Twitter, Facebook, LinkedIn i Google+ za pomocą jednego kliknięcia. Usługa umożliwia rozłożenie zawartości przez cały dzień, a także stale wyczyszcza swoje kanały mediów społecznościowych z aktualizacji. Buffer oferuje również analizy o dotarciu Twoich postów i ułatwia ponowną odpowiedź za pomocą szablonu.
HootSuite to zaawansowany panel zarządzania mediami społecznościowymi. Serwis współpracuje ze stronami takimi jak m.in. Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ i innymi popularnymi sieciami. HootSuite oferuje szeroką gamę raportów, które pozwalają uzyskać większy wgląd w bieżące kampanie. Rozwiązanie może być stosowane jako bezpłatna usługa dla osób fizycznych. Kolejne poziomy subskrypcji są dostępne dla użytkowników zaawansowanych lub biznesowych.
Serwis Pagemodo może pomóc małym firmom szybko stworzyć atrakcyjne wizualizacje na Facebooka. Pagemodo oferuje narzędzia do zarządzania stronami na Facebooku, tworzenia niestandardowych, przyciągających wzrok zdjęć na tzw. cover photo, rozwiązania do tworzenia atrakcyjnych postów wizualnych, a nawet kart do konkursów. Nowe posty zamieszczane są natychmiast lub zgodnie z harmonogramem. Mogą być udostępniane na Facebooku, Twitterze, LinkedIn i innych platformach.
Social Mention to wyszukiwarka w czasie rzeczywistym oraz narzędzie do analizy treści generowanych przez użytkowników w ponad 100 portalach społecznościowych. Wyszukiwarka zbiera wyniki z otwartych API różnych serwisów (w tym najpopularniejszych) dla wskazanych fraz, np. nazwy danej firmy, marki, produktu lub dowolnej innej szukanej frazy. Social Mention uważana jest za jedne z najlepszych bezpłatnych narzędzi na rynku - zapewnia odpowiednie wyniki, z metryką, która zawiera unikalnych autorów, zasięg, częstotliwość i najlepsze słowa kluczowe.
SocialBro pomaga firmom lepiej zaangażować followersów w aktywność na Twitterze. Dzięki narzędziu można analizować osie czasu followersów danego konta Twittera i na tej podstawie generować raporty, które przydadzą się np. w podejmowaniu decyzji o godzinach i częstotliwości publikacji w tym serwisie społecznościowym. SocialBro pozwala także identyfikować słowa kluczowe, wpływowe osoby, konkurentów oraz zdobyć ogólny analityczny obraz dla wskazanego konta. SocialBro działa najlepiej w połączeniu z narzędziem planowania, takim jak Buffor lub HootSuite. Rozwiązanie jest darmowe z podstawowymi funkcjami dla kont z mniej niż 5000 followersami.
Usługa sieci Web SocialOomph oferuje długą listę ulepszeń dla serwisów takich jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Plurk, a także blogów zbudowanych na systemach CMS typu WordPress, Blogger, Tumblr i Moveable Type. SocialOomph dostępne jest za darmo z kilkoma podstawowymi funkcjami. Wersja płatna pomoże zaplanować aktualizacje na Facebooku, akcje „podziel się” na LinkedIn, czy automatyczne śledzenie zwrotne na Twitterze.
Sprout Social to narzędzie do zarządzania i angażowania społecznego w wielu kontach społecznościowych z jednego miejsca. Serwis oferuje możliwość monitorowania wiadomości na profilach Facebooka, Twittera, Google+ i LinkedIn – a wszystko to za pomocą jednej skrzynki odbiorczej. Warto dodać, ze narzędzie posiada także wbudowany moduł do monitoringu marki w czasie rzeczywistym i wszechstronne narzędzia raportowania. Sprout Social to usługa płatna usługa, ale można wybrać także 30-dniowy okres próbny.
Tweepi ułatwia identyfikację, dodawanie, a także usuwanie zwolenników na Twitterze. Narzędzie pozwala na wygodną obserwację aktywnych oraz wyłapywanie nieaktywnych użytkowników. Dzięki Tweepi można też łatwo znaleźć interesujących nowych followersów przez automatyczne szukanie osób obserwujących podobne konta. Wersja płatna oferuje inteligentne skróty, które pozwalają użytkownikom szybkie zaznaczanie śledzenia (lub jego anulowanie) dla dużych grup w jednym momencie. Tweepi zalicza się do najbardziej zaawansowanych narzędzi do zarządzania kontami na Twitterze z tysiącami zwolenników.
TweetDeck (obecnie własność Twittera) to internetowe rozwiązanie do monitorowania i zarządzania feedami Twittera na jednym ekranie. TweetDeck wykorzystuje wydajne filtry na podstawie określonych słów kluczowych lub innych określonych wcześniej warunków. Dzięki zastosowaniu narzędzia użytkownik może lepiej pokazać lub ukryć kolumny z nowościami, co z kolei pozwoli mu skupić się na istotnych danych. TweetDeck jest dostępny dla przeglądarek Chrome, Firefox, Internet Explorer i Safari, a także komputerów z systemem Windows i Mac.
Computerworld dostarcza najświeższe informacje, opinie, prognozy i analizy z branży IT w Polsce i na świecie.
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]