10 - miejmy nadzieję - dobrych rad

Kiedy przed trzema laty, bodaj jako pierwsi w Polsce, zaczęliśmy zajmować się tematyką MRP II, nie przypuszczałem, że tak szybko i w takim stopniu temat ten stanie się i ważny, i popularny. I ciekawy, bo z tej ciekawości powstały poniższe rady.

Kiedy przed trzema laty, bodaj jako pierwsi w Polsce, zaczęliśmy zajmować się tematyką MRP II, nie przypuszczałem, że tak szybko i w takim stopniu temat ten stanie się i ważny, i popularny. I ciekawy, bo z tej ciekawości powstały poniższe rady.

1. Nie kupuj pakietu MRP II tylko dlatego, że piszą o nim w czasopismach fachowych i rozmawiają o nim dyrektorzy innych przedsiębiorstw.

2. Nie kupuj pakietu MRP II tylko dlatego, że właśnie firma wypracowała duży zysk i stać ją na światową nowoczesność.

3. Nie kupuj pakietu MRP II tylko dlatego, by wzmocnić swoją pozycję w przedsiębiorstwie i pokazać się jako odważny reformator i człowiek nowoczesny.

4. Nie kupuj pakietu MRP II tylko dlatego, że denerwuje cię bałagan w przedsiębiorstwie i niska efektywność działalności produkcyjnej.

5. Nie kupuj pakietu MRP II tylko dlatego, że długo i usilnie namawiają cię do tego handlowcy - dostawcy tego oprogramowania.

6. Rozważ zakup pakietu MRP II, jeśli w firmie wypracowano długookresową strategię biznesową i podjęto stosowną do niej reorganizację w celu zwiększenia efektywności działań.

7. Rozważ zakup pakietu MRP II, jeśli uzyskałeś pewność, że wykorzystasz większość jego funkcji i pasuje on do typu produkcji w twoim przedsiębiorstwie.

8. Rozważ zakup pakietu MRP II, jeśli wiesz, jakie cele biznesowe można osiągnąć, wdrażając zintegrowany system informatyczny.

9. Rozważ zakup pakietu MRP II, jeśli masz profesjonalnego i uczciwego pracownika lub zewnętrznego dostawcę, który wskaże ci wiarygodną firmę informatyczną i pomoże w zrozumieniu modelu działania i interesów dostawcy rozwiązania informatycznego.

10. Rozważ zakup pakietu MRP II, jeśli jesteś absolutnie pewny, że prostsze, skromniejsze i tańsze rozwiązanie informatyczne jest niewystarczające dla twojego przedsiębiorstwa.

Wyszło całkowicie poważnie, a miało być z humorem. Oby tylko nie wychodziło na odwrót tam, gdzie kupiono rozwiązanie informatyczne.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200