ENFACE: KORNELIA SHEHADIE...

dyrektor operacyjna w założonej przez siebie Trigrze, której produkty uczestniczą w największych konkursach gier na świecie.

O WYJŚCIU W ŚWIAT

Firmę zakładałam z dwojgiem przedsiębiorczych wspólników, żeby uniezależnić się od pracy na etacie. Zależało mi na rozwoju w nowej dziedzinie. Praca na własny rachunek, poprzez rozrywkę, która jednocześnie umożliwia niesienie pomocy innym, jest spełnieniem moich marzeń zawodowych. W tej chwili skupiam się na tym, żeby wypromować aplikację, dzięki której dzieci mogą zagrać w grę, pomagając w ten sposób innym dzieciom. Nasz produkt - Gang Boom Bang został zakwalifikowany do dwóch największych festiwali gier na świecie: BAFTA Game Awards w Wielkiej Brytanii oraz IGF China w Chinach. Zdobycie choćby wyróżnienia na tych festiwalach będzie wspaniałym zwieńczeniem trzech lat zaangażowania mojego zespołu w ten projekt.

O TĘSKNOCIE ZA PROSTOTĄ TECHNOLOGICZNĄ

W Polsce dostęp do najlepszych urządzeń i szybkiego internetu wciąż blokują wysokie ceny sprzętu i pakietów internetowych. Liczba użytkowników Appla w Polsce jest niewspółmiernie niższa niż np. w Niemczech, Francji czy w Wielkiej Brytanii. Minie jeszcze dużo czasu zanim rynek mobilny się wypełni.

Zobacz również:

  • Unity silnikiem nie tylko do gier. Podbija rynek na całym świecie
  • Google wypróbowuje eksperymentalną funkcję bezpieczeństwa w Singapurze

W App Store tygodniowo publikowanych jest ponad 100 nowych aplikacji. Użytkownicy urządzeń Apple mogą wybierać spośród ponad 1 miliona produktów stworzonych przez deweloperów z całego świata, a 21 z 25 najczęściej pobieranych aplikacji to gry.

Obecnie ogromnym zainteresowaniem cieszą się najprostsze gry. Przenoszące niejako gracza do przeszłości, w czasy grania na pierwszych komputerach Atari. Określam to jako sentyment za utraconą niewinnością i prostotą technologiczną, w obliczu zintensyfikowanego, czasem wręcz męczącego przekazu wizualnego, jaki nas zewsząd otacza, oraz coraz agresywniejszego i rozbudowanego świata gier współczesnych.

O WADACH I ZALETACH GIER

Zastanawiający jest fakt, że nigdy wcześniej wśród płatnych i darmowych aplikacjami nie pojawiła się taka, która angażowałaby użytkowników bezpośrednio w pomaganie innym. Coraz głośniejsza jest również dyskusja nad negatywnym wpływem gier i grania, a psychologowie biją na alarm, ostrzegając przed przyzwyczajaniem coraz młodszych dzieci do monitorów. Ale co w sytuacji, gdy dziecko jest chore i długie dni musi spędzić w szpitalnym łóżku? Czy dobrze skonstruowana gra może mieć właściwości terapeutyczne i pomóc w walce z chorobą, skutecznie wpływając na podświadomość małego pacjenta? Czy można wypromować w App Store aplikację pomagającą innym? Mamy nadzieję, że nam się to uda.

O GLOBALIZACJI RYNKU

Nie dzielimy rynku geograficznie z prostego powodu. Nie ma chyba drugiego rynku, na którym bardziej odczuwalne byłyby następstwa globalizacji. W naszym zespole pracują ludzie z Polski, Brazylii, Libanu, co jest możliwe w dużej mierze dzięki komunikacji internetowej. Właściwszym podejściem wydaje się skoncentrowanie na różnicach kulturowych, bo nie wszystko się wszystkim spodoba.

O tym, jak wielką moc mają uwarunkowania kulturowe przekonaliśmy się pracując na całym świecie. W Londynie, Dubaju, Australii. Pomimo, że ludzie mają obecnie dostęp do uniwersalnych przekazów, wzorców i schematów, reakcja oraz odpowiedź na nie jest uwarunkowana kulturowo i historycznie przez tradycje polityczne, społeczne i religijne, z jakich dana grupa odbiorców się wywodzi. Trzeba być przygotowanym i wykazać ogromną wrażliwość w skali globalnej, aby proponowany kontekst spotkał się ze światowym zainteresowaniem. W powiedzeniu twórz globalnie, a promuj lokalnie jest klucz do sukcesu.

O SPOSOBACH FINANSOWANIA

Przy tak ogromnym wyborze darmowych gier, jedynie wyczekiwane tytuły mają szansę zarobić poprzez sprzedaż samej gry. Gracz chętnie zapłaci również gdy gra jest bardzo zaawansowana na każdym poziomie; merytorycznym, technologicznym, intelektualnym. Proste projekty developerskie muszą przynosić zyski w inny sposób. Jednym z tych sposobów jest wbudowany system mikropłatności. Jeszcze innym jest pozyskiwanie reklamodawców i generowanie zysków z zamieszonych w grach okienek reklamowych. Zainteresowanie grą rozszerza źródła pozyskiwania dochodu, akumulowane z merchandisingu, czyli sprzedaży produktów powiązanych. W zdobyciu środków finansowych pomagają innowacyjne sposoby finansowania na przykład crowdfundingowe platformy rozwojowe, takie jak Kickstarter.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200