Firmy chetniej siegaja po grywalizacje

Autorzy raportu "Gamification Market: Worldwide Market Forecasts and Analysis (2013-2018)" przewidują, że wartość rynku grywalizacji wzrośnie z 421,3 mln USD w 2013 r. do 5,5 mld w 2018 r. Za rok większość największych firm ma korzystać z aplikacji wykorzystujących mechanizmy znane z gier, stosowane m.in. do zwiększania zaangażowania i lojalności.

"Są to przewidywania zbieżne z opublikowanymi w zeszłorocznym raporcie M2Research, który przepowiada osiągnięcie przez rynek grywalizacji wartości 2,8 mld USD w 2016 r. Warto również przypomnieć, że według Gartnera do 2014 r. 70% spośród największych firm świata będzie korzystać z wdrożeń grywalizacyjnych. Pokazuje to potencjał rynku i dynamikę jego rozwoju" - powiedział Piotr Pajewski, managing partner w Enterprise Gamification.

Grywalizacja (ang. gamification), tłumaczona także jako gryfikacja lub gamifikacja, to świadome i celowe zastosowanie mechanizmów i technik wykorzystywanych podczas projektowania gier, w celu modyfikowania zachowań i przyzwyczajeń ludzi. Grywalizacja biznesowa (ang. enterprise gamification) jest zastosowaniem technik i mechanizmów grywalizacyjnych dla celów biznesowych. W zależności od potrzeb mechanizmy te kierowane są do pracowników, klientów, kontrahentów lub innych partnerów biznesowych przedsiębiorstwa. Grywalizacja biznesowa sprawdza się w rozwiązywaniu konkretnych problemów przedsiębiorstwa, zespołu, sektora.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200